مديركل ثبت احوال استان مركزي گفت: براساس بررسی های انجام شده میانگین سنی جمعیت در استان مرکزی 32 و چهاردهم سال است.

چقايي در گفتگو با خبرگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: در مجموع بيشترين ميانگين سني با ۳۵ و ۹ دهم سال در شهرستان تفرش و كمترين ميانگين سني با ۲۹ سال در شهرستان ساوه است.
وي بيان كرد: بيشترين ميانگين سني در نقاط شهري اين استان با ۳۲ سال در شهرستان محلات و كمترين ميانگين سني با ۲۸ و يك دهم سال در شهرستان ساوه است.
مديركل ثبت احوال استان مركزي ادامه داد: بيشترين ميانگين سني در نقاط روستايي اين استان با ۳۹ و هشت دهم سال در شهرستان اراك و كمترين ميانگين سني با ۲۷ و هشت دهم سال در شهرستان ساوه است.
چقايي اظهار كرد: هم اكنون پنج و هفت دهم جمعيت كشور بالاي ۶۵ سال است كه اين رقم در استان مركزي هفت درصد جمعيت را شامل مي شود.
وي عنوان كرد: اين استان در مسير ميانسالي و پيري در حركت است كه توجه به اين مهم امري ضروري است.
مديركل ثبت احوال استان مركزي اضافه كرد: بطور ميانگين در كشور در هر ۱۰ خانواده دو نفر سالمند وجود دارد در حاليكه اين رقم در استان مركزي به ازاي هر ۱۰ خانواده سه نفر سالمند است.
چقايي گفت: ميانگين رشد جمعيت كشور يك و دو دهم درصد است اما اين مهم در استان مركزي كمتر از يك درصد است.
وي افزود: جمعيت هر جامعه مبناي برنامه ريزي است و داشتن آمار دقيق از جمعيت در استفاده از خدمات و امكانات نقش بسيار موثري دارد.
مديركل ثبت احوال استان مركزي ادامه داد: بهره مندي از آمار دقيق جمعيتي در كشور و اين استان نيازمند همكاري گسترده مردم و دستگاه هاي اجرايي است. /ع

برچسب ها: سن ، جمعیت ، استان مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.