رئیس خانه مطبوعات کردستان گفت: در طول یک سال گذشته اغلب تولیدات رسانه‌های خبری استان اگر چه از نظر کمی قابل توجه است، اما از نظر کیفیت و محتوا وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  سلیمان الله‌مرادی یکشنبه‌شب در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: با تلاش هیئت مدیره خانه مطبوعات در راستای رفع مشکلات اعضای این خانه به ویژه در زمینه ارتقا سطح کیفی و کمی رسانه‌های استان اقدامات خوبی انجام شده، ولی اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه صورت نگرفته است.

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان نبود پشتوانه مالی و ردیف بودجه‌ای خاص را مهم‌ترین مشکل خانه مطبوعات در مسیر تحقق اهداف و برنامه‌های آن دانست و گفت: تنها پشتوانه خانه مطبوعات حق عضویتی است که از سوی اعضا پرداخت می‌شود که این هم پاسخگوی نیازهای این تشکل صنفی نیست.

الله‌مرادی پایین بودن کیفیت تولیدات رسانه‌های استان را از دیگر مشکلات این حوزه در کردستان عنوان کرد و ادامه داد:  طبق بررسی‌های انجام شده در طول یک سال گذشته اغلب تولیدات رسانه‌های خبری استان اگر چه از نظر کمی قابل توجه بوده و دارای رشد مناسبی است، اما از نظر کیفی و محتوایی وضعیت مناسبی ندارد.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی ارتباطات و رسانه برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان را اولویت خانه مطبوعات خواند و عنوان کرد: در طول یک سال گذشته در این زمینه دو دوره کلاس‌های آموزشی فشرده با حضور اساتیدی از تهران برای اصحاب رسانه استان برگزار شد که با استقبال خوب خبرنگاران مواجه شد و اثرات مثبت آن ملموس است.

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان گفت: برگزاری کارگاه صفحه‌آرایی از دیگر اقدامات خانه مطبوعات به منظور تقویت و ارتقا سطح کیفی رسانه‌های استان در سال گذشته بود و امسال نیز برگزاری این کارگاه‌های آموزشی در اولویت برنامه‌های خانه مطبوعات قرار گرفته است.

الله‌مرادی رفع دغدغه مسکن خبرنگاران را از دیگر اولویت‌های خانه مطبوعات استان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر فاز یک مسکن خبرنگاران، 48 نفر دیگر نیز در قالب فاز دو صاحب مسکن می‌شوند.

وی گفتن از شهید صارمی و اهداف این شهید بزرگوار را در جلسات گرامیداشت روز خبرنگار ضروری دانست و متذکر شد: این روز به خاطر ایثار و از خودگذشتگی این شهید بزرگوار به نام خبرنگار مزین شده و گفتن از خاطرات و اهداف شهید صارمی در چنین جلساتی نباید به فراموشی سپرده شود.

این مسئول همچنین به برخی از ویژگی‌های یک خبرنگار موفق اشاره کرد و اذعان داشت: مردمی بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق است چرا که خبرنگاران تنها در این صورت می‌توانند با مشکلات مردم آشنا و آنها را به گوش مسئولان برسانند./.ج1

برچسب ها: کردستان ، محتوا ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.