محمد حسین ملكیان یكی از راه یافتگان بخش شعر كلاسیك جشنواره شعر و داستان سوره گفت: شعر آزاد اگر در چارچوب آیین و كنترل شده باشد و به آن بها داده شود، مفید خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمد حسین ملكیان با سه اثر به نام های "به یاد مادر"، "پایداری" با موضوع  میرزا كوچك خان جنگلی و موشك كاغذی" با موضوع دفاع مقدس در قالب غزل به بخش مسابقه جشنواره رسیده است.

ملكیان كه سه دوره در جشنواره سوره شركت كرده است، درباره سطح كیفی آن گفت: این جشنواره امسال از لحاظ كیفی بسیار بهتر از سال گذشته برگزار شد و موضوعات آن گستره بیشتری را شامل گردید كه در سالهای قبل این نكته دیده نمی شد.

وی با اشاره به اینكه لازم است در جشنواره ها بخش آزاد نیز گنجانده شود، افزود: دو جشنواره شعر انقلاب و جشنواره سوره از لحاظ موضوعی به یكدیگر بسیار نزدیك هستند و این باعث می شود جشنواره ها پویایی خود را از دست بدهند و به شاعرانی كه شعر با موضوع آزاد می سرایند اجازه بروز استعداد داده نشود. شاعری كه شعر با موضوع انقلاب ، آیینی و دفاع مقدس می سراید، ممكن است شعر آزاد هم بگوید پس بهتر است بخش شعر آزاد هم در جشنواره گنجانده شود.

این شاعر جوان ادامه داد: منظور من از شعر آزاد، شعر پست مدرن كه به ناهنجاری و بی بند و باری می رسد، نیست. شعر آزاد اگر در چارچوب آیین و كنترل شده باشد و به آن بها داده شود، مفید خواهد بود.  

ملكیان شعر را سفارش جامعه دانست و افزود: جشنواره ها مسیر فكری به شاعر می دهند و شاعر هم مسیر فكری به جامعه می دهد به همین دلیل در شعر آیینی و انقلابی پیشرفت چشمگیر داشته ایم اما به دلیل كم توجهی در شعر آزاد، بعضی از شاعران مسیرشان را گم كرده اند و در فضای پست مدرن قرار گرفته اند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار