فرمانده مرزبانی با اشاره به اينکه چهار سال است حق کشفیات به مرزبانی پرداخت نمی‌شود، گفت: اگر مابه‌التفاوت قیمت کشفیات سوخت‌های قاچاق به مدت یک ماه به مرزبانی تعلق گيرد، شاهد بسته شدن تمامی خلع‌های مرزي مورد استفاده قاچاقچیان و پايان انتقال سوخت قاچاق خواهيم بود به طوري که از همان روزهای آغازين دست‌آوردهاي اقتصادی برای کشورمان به همراه خواهد داشت.

سردار حسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، در خصوص تشکیل شورای جديدي در ارتباط با مسائل مرزي گفت: اين شورا در پي مصوبه مجلس و تاييد شورای نگهبان صورت گرفت و شورای امنیت ملی در حالی که با تشکیل یک شورای جداگانه موافق نبود اقدام به ایجاد آن به عنوان زیرگروه شورای عالی امنیت ملی کشور کرد.

وی افزود: براساس این ابلاغیه در چارچوب مصوبه شورای عالی امنیت ملی، کارگروه ویژه شورای امنیت در وزارت کشور به دبیري وزیر کشور تشکیل شد.

این مقام ارشد مرزبانی تصریح کرد: بر اساس کلیات موضوع مورد تصویب شورای امنیت ملی اين شورا شامل  هفت کارگروه است که زیر نظر اين شورا قرار دارند.

ذوالفقاري ادامه داد: کار گروه‌هاي امنیت انتظامی و حقوقی (با مسئولیت امنیت وزارت دفاعی کشور)، توسعه و تقویت مرزی با کشورهای همسایه (با مسئولیت وزارت امور خارجه)به همراه کارگروه ساماندهی سواحل، بنادر، جزایر و رودخانه‌های مرزی که مسئولیت آن بر عهده سازمان راه و شهرسازی است، جزو اين هفت کارگروه هستند.

وي افزود: کارگروه اطلاعاتی‌(با مسئولیت وزارت اطلاعات) و کارگروه امور فرهنگی و آموزشی در مناطق مرزی (با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش)، کارگروه توسعه اقتصادی مناطق مرزی و ارتقاء معیشت مرزنشینان (با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت) و کارگروه عمران و کنترل مرز (با مسئولیت مرزبانی ناجا) از ديگر کارگروه‌ها است که اين کارگروه‌ها تشکیل و جلسه اول آن با حضور وزیر کشور برگزار شد.

فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص کارگروه عمرانی اين شورای جديد مرزي اظهار داشت: مرزبانی متعهد است، در زمینه نوسازی استحکامات مرزی، تامین تجهیزات لازم و به کارگیری لوازم الکترونیکی و اپتیکی تلاش کرده و در راستاي ایجاد یگان تخصصی مهندسی مرزی و همچنين ايجاد گروه واحدهای هوایی به منظور پایش هوایی مرز در کنار بکارگیری مرزنشینان در تامین امنیت مرزهای کشور و تقویت دریابانی اقدم کند.

این مقام ارشد مرزبانی تاکید کرد: امیدواریم با تشکیل این شورا در زير گروه شورای امنیت عالی کشور، برخی از قوانین در ساختار مرزبانی تغییر و تسهیلات به صورت آیین‌نامه تنظیم و مطرح شود.

سردار ذوالفقاری ادامه داد: البته با تشکیل این شورا و کارگروه‌ها بودجه مرزبانی جایگاه پیدا کرده و با توجه به بررسی‌ها و تصمیمات این شورا بودجه مربوط به حوزه مرزبانی تعیین می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانیم با تشکیل این شورا شاهد یک روند رو به رشد بسیار مناسب در خصوص مسائل اقتصادی کشور و مسائل مربوط به معیشت و انسداد مرزهای کشور باشیم.

سردار ذوالفقاری تشکیل این شورا را پلی برای ارتباط برای همسایگان و ایجاد ارتباط و برطرف نمودن تضاد در بحث‌های مرزی دانست.

فرمانده مرزبانی در خصوص مذاکرات خود با وزیر نفت ابراز داشت: اگر مابه‌التفاوت قیمت کشفیات سوخت‌های قاچاق را به مدت یک ماه به مرزبانی تعلق دهند، شاهد بسته شدن تمامی خلع‌های مرزي مورد استفاده قاچاقچیان و پايان انتقال سوخت قاچاق خواهيم بود به طوري که از همان روزهای آغازين دست‌آوردهاي اقتصادی برای کشورمان به همراه خواهد داشت.

سردار ذوالفقاری در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه سه تا چهار سال است که حق کشفیات به مرزبانی و ماموران پرداخت نمی‌شود.
برچسب ها: سردار ، شورا ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار