تیرماه 92 ، چهارمین سالی بود که" مجموعه شاید بر ای شما هم اتفاق بیفتد" در ماه ضیافت الهی میهمان خانه پایتخت نشینان شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شبكه تهران؛ تیرماه 92 ، چهارمین سالی بود که" مجموعه شاید بر ای شما هم اتفاق بیفتد" در ماه ضیافت الهی میهمان خانه پایتخت نشینان شد،  این مجموعه از سال89  به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردان های مختلف مانند محمود و احمد معظمی، راما قویدل، مسعود آقاباباییان، نوید میهن دوست  و.....برروی آنتن رفت.

مجموعه ای که به عنوان یکی از مجموعه های پرمخاطب شبکه تهران به مناسبت های گوناگونی همچون اعیاد مذهبی و ملی، ماه رمضان، ماههای محرم و صفر  و جمعه شب ها شاهد پخش و باز پخش آن بوده ایم  و اکنون به جرات می توان گفت، سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد ، طولانی ترین سریال تاریخ صداو سیماست که خوشبختانه با استقبال خوب بینندگان همراه شده است.

هم ذات پنداری با مخاطب 

اکبر تحویلیان تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی در خصوص شکل گیری ایده اولیه آن می گوید:  قصه‌های مجموعه "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" از قدیم الایام دغدغه ام بود و ابتدای کار من طرح‌هایی دادم که داستان‌های اسلامی بسازیم اما درشروع  بنا بر دلایلی با ساخت آن موافقت نمی شد اما بعد از پخش سریال "کلید اسرار" فضایی در جامعه به وجود آمد و مسئولان فعلی سازمان صدا و سیما به این نتیجه رسیدند که این نوع قصه‌ها با اقبال عمومی روبرو شده و در نهایت آنچه در درون من بود با سفارش مدیران محقق شد. 

وی ادامه می دهد:  این مجموعه  طی چهار سال فعالیت خود همواره سعی کرده مضامین اخلاقی، انسانی و اسلامی را دستمایه خود قرار دهد .استفاده از بازيگران جوان و مستعد در كنار چهره هاي شاخص هنري ، تاثيرگذاري آن بر روي مخاطب ، توليد مناسبتي آن ، هم ذات پنداري مخاطب بواسطه داستان های ساده و روزمره زندگی  از جمله شاخص هاي اين مجموعه نمايشي است.

درخشش چهره های جوان و پرانگیز 

تحویلیان درباره مهم‌ترین ویژگی مجموعه شاید معتقد است: یک از مهم‌ترین اموری که در این کار تلویزیونی به آن استمرار داشتیم، تشکیل گروه‌های علاقمند بود. برای همین با نسل جوان کار کردیم زیرا این گروه پرانرژی و پرانگیزه هستند، آزمایش و خطا را دوست دارند و این امر موجب شد گروه تجربه‌اندوزی کرده و پیشرفت کند.

تهیه کننده مجموعه شاید درباره حضور بازیگران جوان نیز یادآور می شود:  شعار ما از روز اول استفاده از بازیگران جوان  بود. زمزمه این شعار در جامعه هنری منتشر شد و کم کم علاقمندان فرم پر کرده و خیلی‌ها هم به سبب آشنایی از همکارانشان در تئاتر برای حضور در این مجموعه تلویزیونی همکاری کردند و معتقدم این جوانان به خزانه خوبی برای فضای تصویری کشور تبدیل شدند. در این میان بازیگران با تجربه‌ای مثل دهکردی، ثریا قاسمی و محمد عمرانی محبت کرده و کنار مجموعه قرار گرفتند و تجارب خود را به مجموعه منتقل کردند.

روایت مکافات عمل در قاب تصویر

تهیه‌کننده "شاید" درباره ویژگی داستان‌های این مجموعه توضیح داد: داستان‌های ما از دل جامعه بیرون می‌آید، از این رو مخاطبان با این نوع آثار ارتباط موثری برقرار می‌کنند و خیلی‌ها خودشان را در داستان‌ها می‌بینند و این مهم در داستان‌هایی که به پندار و رفتار نیک اشاره داشته و یا روایتی از مکافات عمل است ،دیده می‌شود.

این تهیه‌کننده در توضیح اینکه برخی  "شاید..." را نسخه ایرانی "کلید اسرار" می‌دانند، تصریح می کند:  برخی از مخاطبان به اشتباه تصور می‌کردند که ما نسخه ایرانی "کلید اسرار" را در قالب "شاید..." به مخاطبان ارائه می‌کنیم در صورتی که این دو مجموعه از یکدیگر کاملا متفاوت است. نگاه "کلید اسرار" متکی به معجزه است و بخش زیادی از قصه توسط یک مجری روایت می‌شود و نتیجه گیری را نیز مجری انجام می‌دهد در صورتی که اعتقاد دینی ما اینگونه نیست که همه چیز با معجزه انجام می‌شود.

وی می افزاید: اعتقاد ما گاه این است که اگر یک دینی با معجزه بیاید با نیامدن معجزه نیز از بین می‌رود و اعتقاد دینی ما این است که امور با اسباب و مسببش ایجاد می‌شود و هیچ چیزی بدون دلیل به وجود نمی‌آید. خداوند در قرآن می‌فرماید که تمام خوبی‌ها و بدی‌هایی که می‌کنیم نتیجه اعمال ما است و به عبارتی خداوند برای بنده‌اش بدی نمی‌خواهد و ما فقط به مخاطب خود در این مجموعه هشدار می‌دهیم. ما می‌گوییم کار خوب که انجام دهیم خوبی می‌بینیم و هر کار بدی انجام دهیم بازخورد آن را خواهیم دید.

پخش 200 قسمت از سریال شاید 

تهیه کننده این مجموعه می گوید: معتقدم این مجموعه 20 تا 30 سال دیگر با تنوع داستان می تواند ادامه یابد و مخاطبان نیز می توانند ایده های خود را درباره این مجموعه به تیم سازنده ارائه دهند. تمام تلاش تیم تولید کننده شاید این است که هر مجموعه با کار قبلی فرق داشته و از کیفیت بیشتری برخوردار باشد و در 9 مردادماه امسال نیز دویست مین قسمت سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد با نام  " بیدار بخت " بر روی آنتن شبکه تهران رفت. 

مجموعه شاید برای شما اتفاق بیفتد در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 19 از شبکه تهران با اپیزود هایی همچون آخرین پل ، آسان ترین راه، آغاز تلخ ، آفتاب امید ، بارکج ، برنده ی خوشبخت ، بهشت همین نزدیکی ، پیش از آنکه بدانی ، مرده ای ، پیک عروس ، حلوای نقد، خود کرده را تدبیر نیست ، در سراشیبی ، دل شکسته نباید داشت ، دو راهی ، شرطی برای زندگی ، غفلت ، فرصتی دوباره ، فریاد رس ، نقطه صفر، کپی برابر اصل ، یه زندگی ساده ، یه لقمه دروغ بر روی آنتن رفت./ص
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار