نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ مسئولان استان اردبیل نباید ضعف جذب اعتبارات به سد عمارت را با فروش تاسیسات گردشگری سرعین حل کرده یا بخواهند بر ضعف خود سرپوش بگذارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مصطفی افضلی‌فرد گفت:‌ ما هرگز حاضر نیستیم چوب حراج بر سرمایه‌های این استان به ویژه صنعت گردشگری وارد شود و برخلاف ادعای استاندار اردبیل هیچ تفاهم و توافقی در فروش تاسیسات سرعین صورت نگرفته و ما تن به این موضوع نخواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در این رویه اشتباهی که در پیش گرفته‌اند بحث اول این است که آیا این فروش توجیه اقتصادی دارد و بر اساس اصل هزینه فایده این کار صورت می‌گیرد یا نه.

این نماینده مجلس یادآور شد: به نظر بنده فروش چنین تاسیساتی هر چند به صلاح و صرفه اقتصادی نیست و باید سعی کرد از در‌آمدهای آن مردم منطقه سرعین بهره‌مند شوند اما اگر قرار است فروشی نیز انجام شود باید این فروش بر اساس نرخ واقعی و کارشناسی بوده و در‌آمد حاصل از آن نیز به خود سرعین برگشته و در این شهر سرمایه‌گذاری شود.

افضلی‌فرد گفت: نباید مدیر ارشد استان با طرح چنین موضوعاتی تنش‌های اجتماعی و تداعی این مطلب را که در این استان مسئولان رفتار تبعیض‌آمیزی را انجام می‌دهند دامن بزند چرا که قرار نیست با این فروش منافع برخی‌ها تامین شود بلکه قصد و نیت بر این است تا منابع در‌آمدی صرف هزینه‌های عمرانی شود که این سرمایه‌گذاری باید در خود سرعین صورت گیرد.

وی افزود: نباید مسئولان استانی ضعف جذب اعتبارات به سد عمارت که سال‌هاست بلاتکلیف به حال خود رها شده را با فروش تاسیسات گردشگری حل کرده و یا بر آن سرپوش بگذارند در حالی که می‌توانیم با جذب اعتبارات و منابع ملی و ردیف اعتباری مرزی نسبت به احداث و تکمیل سد عمارت که هزینه میلیاردی را نیازمند است این مشکل را به شکل صحیح و درست برطرف کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: چنین قضیه‌ای را در ماجرای انتقال آب رود ارس به دریاچه ارومیه و منطقه خشک آذربایجان شرقی شاهد هستیم که در این زمینه نامه‌نگاری‌های متعددی صورت گرفته است.

افضلی‌فرد افزود: ما مخالف انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه هستیم چرا که با این کار حق و حقوق مردم استان اردبیل به ویژه شمال این استان تضییع شده و این عادلانه نیست که با تضییع حق مردم اردبیل دریاچه ارومیه که بر اثر سهل‌انگاری متولیان رو به نابودی گذاشته است، احیا شود.

وی گفت: این انتقال نه تنها وضعیت را سامان نمی‌بخشد بلکه وضعیت برای کشاورزان منطقه حادتر خواهد شد و بهترین راهکار در این موضوع آن است که حق‌آبه هر استان و مردمان هر منطقه مشخص و تعریف شود تا تضییع حقوقی صورت نگیرد.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: ما به هیچ‌وجه راضی نیستیم که حق و حقوقی در این بین ضایع شود و از وزیر پیشنهادی نیرو نیز خواسته‌ایم بعد از رای اعتمادی که از مجلس گرفت به این قضیه به صورت کارشناسی و دید عقلایی ورود پیدا کرده و سهم استان‌ها را مشخص کنیمب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.