کابینه نتانیاهو برای اجرای مصوبه اخیر در باره ساخت 878 واحد مسکونی جدید در شهرک های کرانه باختری هرکاری بتواند انجام می دهد تا مذاکرات صلح با فلسطینیان را برهم زند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاآرتص ؛ صائب عریقات، رئیس گروه مذاکره کننده فلسطینی هشدار داده است که ساخت و سازها در کرانه باختری مذاکرات مستقیمی را که قرار است روز چهارشنبه در بیت المقدس برگزار شود، به خطر می اندازد. درعین حال یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم گفته است کشورش ادامه شهرک سازی ها را مشروع نمی داند و با هرگونه تلاشی برای قانونی کردن پایگاه ها مخالف است. 

اما کابینه اسرائیل توجهی به این هشدارها نشان نداده است. مقامات اسرائیلی خود را قربانی یک تجاوز دیپلماتیک می دانند که هدف آن پایان دادن به تحقق رویای سرزمین بزرگ اسرائیل است و اکنون کابینه اسرائیل قصد دارد با هرکسی که به دنبال سد کردن مسیر محقق شدن این رویا است، بجنگد. 

یکی دیگر از دلایلی که این مسئله را ثابت می کند تصمیم کابینه اسرائیل برای امضا نکردن توافق همکاری علمی با اتحادیه اروپا است، تا زمانی که این توافق اسرائیل را به درون مرزهای 1967 محدود می کند. اسرائیل تنها رژیمی است خارج از اتحادیه اروپا که برای پیوستن به این توافقنامه دعوت شده است و اگر آن را امضا نکند 1/5 میلیارد شکل ضرر خواهد کرد. 

اعضای کابینه تنها افرادی نیستند که در این تصمیم گیری های خطرناک مشارکت دارند. مخالفان هم که صدایشان تاکنون شنیده نشده است در این تصمیم دخیل هستند، البته با سکوتشان. 
سکوت جامعه دانشگاهی و موسسات تحقیقاتی هم توجیه ناپذیر است زیرا به هرحال آنها به خوبی بلدند چگونه می توان برضد کاهش بودجه های تحقیقاتی یا دستمزدهایشان جار و جنجال به راه بیندازند.
برچسب ها: اسرائیل ، شهرک ، وابسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار