وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنر تبدیل طبخ نان سالم و مغذی ترکیبی، باید آموزش داده شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمد حسن طریقت منفرد ضمن بیان این مطلب بر ضرورت ترویج تغذیه سالم تاکید کرد و گفت: نان در سبد غذایی خانوارها جایگاه مهمی دارد و به طور سنتی و تاریخی بخش اعظم تغذیه ما را تشکیل می دهد و می توانیم با آموزش و اطلاع رسانی، هنر طبخ نان سالم در خانه ها را آموزش دهیم.

وی در این خصوص  به توافق نامه وزارت بهداشت با وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت  اشاره کرد و گفت: بر اساس این توافق نامه مقرر شده است که مردم به راحتی بتوانند انواع  آرد سالم را از سوپر مارکت ها تهیه کنند.

دکتر طریقت منفرد که در نشست کارشناسی " جایگاه نان در سبد غذایی" در برنامه عصر خانواده شبکه 2 سیما شرکت کرده بود، افزود: می توان نانی تهیه کرد که به لحاظ خواص و انرژیی زایی بتواند جایگزین بسیاری از غذاها شود.

 وزیر بهداشت در ادامه به اختیارات قانونی و گسترده شورای عالی سلامت  امنیت غذا برای اصلاح سبد غذایی خانوارها اشاره کرد و تاکید کرد: این شورا باید فعالتر شود و به کمک کارشناسان، مسایل مربوط به اصلاح سبد غذایی و ترویج سبک زندگی و تغذیه سالم را پی گیری نمايد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار