معاون آمارجمعیتی ثبت احوال استان زنجان در خصوص آخرین وضعیت آرشیو الکترونیکی اسناد در استان، گفت: از تعداد 2 میلیون و 333 هزار و483 سند ولادت و وفات که مهرماه سال گذشته به طور کامل اسکن شده بود، دو میلیون و 204 هزار سند از این تعداد داده آمایی و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بارگذاری شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران "محمد فاتحی نژاد، با بیان این مطلب، اظهارکرد: در مجموع 95 درصد اسناد این استان در پایگاه اطلاعات جمعیتی بارگذاری شده که فقط 5 درصد تا اتمام پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد باقی مانده است .

وی تصریح کرد: تا به امروز شهرستان‌های طارم، ایجرود، سلطانیه، خرمدره و بخش‌های افشار، انگوران، بزینه رود و زنجانرود تا 100 درصد اسناد داده آمایی و در پایگاه اطلاعات جمعیتی بارگذاری شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با بهره‌برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد،خدمات سجلی بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه در سراسر کشور به مردم ارائه خواهد شد. هم اکنون تمام خدمات مربوط به شناسنامه در محل صدور شناسنامه انجام می‌شود و به همین منظور صاحب شناسنامه برای دریافت هرگونه خدمات سجلی باید به محل صدور شناسنامه مراجعه می‌کرد یا از طریق پست درخواست وی به محل صدور شناسنامه ارسال می‌شد.

وی افزود: با توجه به پروسه طولانی و زمانبر بودن دریافت خدمات با ایجاد آرشیو الکترونیکی، کلیه همشهریان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین اداره ثبت احوال محل سکونت خود در کمترین زمان ممکن خدمات دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام کامل آرشیو الکترونیکی اسناد در سراسر کشور تحولی عظیم در ثبت احوال ایجاد خواهد شد و 600 بایگانی اسناد در سراسر کشور به یک بایگانی در فضای مجازی تبدیل خواهد شد و کلید ورود به دولت الکترونیک تحقق پیدا خواهد کرد.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.