معاون سیاسی فرماندار خوی گفت: نمایشگاه مشترک ایران ـ ارمنستان در قالب نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان خوی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، کریم شرفخانی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه فرهنگی و گردشگری ارمنستان در خوی، اظهار داشت: با توجه به امضای تفاهمنامه برگزاری نمایشگاه بین ایران و ارمنستان، اولین نمایشگاه مشترک فرهنگی هنری و گردشگری با حضور سفیر کشورمان در ارمنستان، استاندار وایوتس دزور این کشور و فرماندار شهرستان خوی و با شرکت هنرمندان خویی به همراه آثار نفیسی از تابلوهای نقاشی، مینیاتور، تابلو فرش،صنایع دستی و کارگاه فرشبافی در موزه زمین شناسی شهر یغگناجور مرکز استان وایوتس گشایش یافت که متقابلاً نمایشگاه مشابهی نیز در شهرستان خوی در سال‌جاری برگزار خواهد شد.

شرفخانی افزود: طرف ارمنی طبق تفاهمنامه فی ما بین، پیگیر برگزاری این نمایشگاه بوده و قرار است معاون استاندار وایوتس دزور به همراه هیئتی برای هماهنگی‌های بیشتر در زمینه چگونگی و نحوه برگزاری این نمایشگاه، تا آخر خرداد ماه به شهرستان خوی سفر کنند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها را شناساندن ظرفیت شهرستان خوی عنوان کرده و افزود: برپائی این نمایشگاه فرصت مغتنمی جهت انتقال فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم کهن ایران اسلامی است.

معاون سیاسی فرماندار خوی برگزاری نمایشگاه جنبی معرفی و فروش صنایع دستی خوی را از دیگر برنامه‌ عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه سعی خواهد شد آثار برجسته و نادر هنرمندان شهرستان خوی در زمینه‌های فرهنگی، صنایع دستی، قالی بافی، مینیاتور، قلم کاری، سفالگری، معرق کاری و ... به معرض نمایش گذاشته شود.

شایان ذکر است اولین نمایشگاه مشترک ارمنی ـ ایرانی به همت فرمانداری خوی به مدت دو روز در موزه زمین شناسی شهر یغگناجور مرکز استان وایوتس دزور با حضور هنرمندان ایرانی و ارمنی به همراه آثار هنری و صنایع دستی دو کشور با استقبال گسترده مردم و مسئولین ارمنی به ویژه دانشجویان این استان برگزار شد.
برچسب ها: نمایشگاه ، ارمنستان ، خوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.