وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تقویت و توسعه شبکه بهداشت و خدمات درمانی را از ضروریات امروز حوزه سلامت میداندو این نوید را به مردم می دهد که با تلاش دولت تدبیر و امید در ماه‌های آینده نگرانی و دغدغه بیماران در زمینه کمبود دارو به خصوص بیماران صعب العلاج رفع خواهدشد.

دکتر هاشمی زهی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت : مهمترین اولویت در حوزه سلامت تقویت و توسعه شبکه بهداشت و خدمات درمانی کشور است و برای دستیابی به این مهم از روستا شروع و تا مراکز استان‌ها و بیمارستان‌ها ادامه یابد.

وی گفت: در ابتدا باید آسیب‌شناسی حوزه سلامت انجام شود تا کاستی‌هایی که در اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده در برخی استانها، وجود داشته بررسی و مشخص شود، سپس آهسته و با تدبیر جلو برویم.

 وی بابیان اینکه وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص برنامه‌های خود در حوزه دارو نیز به این نکته اشاره داشتند که اولین کاری که لازم است انجام گیرد سامان دادن به وضعیت فعلی دارو و مشکلاتی است که مردم در این حوزه با آن دست به گریبان هستند.

 وی افزود: رسیدگی به این امر نیاز به کاری فرابخشی دارد که باید در تعامل با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام گیرد؛ دوستان این قول را به ما داده‌اند که با نگاهی سلامت محور دستگاه های تحت امر خود را بسیج کنند تا بتوانیم یکی از تعهدات بیمه‌ها که مطالبات دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها است را پرداخت کنیم.وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در کمیسیون نیز قول داده‌اند که با تلاش دولت تدبیر و امید در ماه‌های آینده نگرانی و دغدغه بیماران در زمینه کمبود دارو به خصوص بیماران صعب العلاج رفع شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار