شبه جزیره سینا در مصر به یکی از کانون های احتمالی شبکه القاعده و گروه های وابسته به آن تبدیل شده است و رژیم صهیونیستی تهدیداتی را که از این منطقه ناشی می شود به شدت جدی می گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ؛ در حالی که دیروز پنج تن از تندروها بر اثر انفجار یک انبار مهمات و سلاح در سینا کشته شدند خبرهای ضد و نقیضی درباره عامل این حمله وجود دارد و سخنگوی نظامی مصر این خبر را که انفجار نتیجه حمله هوایی اسرائیل بوده است تکذیب کرد. 

ملاک خالد خبرنگار این شبکه در گزارشی در این باره با اشاره به عملیات ارتش مصر در سینا که از مدتی پیش علیه گروه های افراطی در این منطقه آغاز شده است افزود: خبرهای منتشر شده درباره مشارکت اسرائیل در حملات علیه گروههای افراطی در سینا، مصری ها را نگران کرده است. این خبرها از حملات هوایی اسرائیل به سینا حکایت کند. این در حالیست که برخی دیگر از خبرها نشان می دهد ارتش مصر یک سکوی پرتاب موشک را در نزدیک مرزهای اسرائیل هدف قرار داده است. احمد محمد علی سخنگوی نظامی مصر در این باره گفت ارتش همچنان حادثه انفجار در منطقه رفح را که به کشته شدن پنج نفر انجامید بررسی می کند. وی همچنین هرگونه هماهنگی بین ارتش های مصر و اسرائیل را تکذیب کرد. 

در ادامه گزارش آمده است: برخی منابع به المیادین گفتند گروهی از افراد جهادی در حال نصب یک سکوی موشکی بودند که هدف اصابت یک موشک قرار گرفتند که بر اثر انفجار ناشی از آن سه نفر کشته شدند و بقیه نیز هنگام فرار هدف اصابت موشک دوم قرار گرفتند و دو نفر از آنها کشته شدند. در حالی که اسرائیل همچنان به سکوت خود در این باره ادامه می دهد، اهالی سینا از پرواز یک هواپیمای اسرائیلی در آسمان مناطق مرزی خبر دادند که صدای انفجار در منطقه را به دنبال داشت. 

گزارشگر افزود: این حادثه اندکی پس از آن روی داد که اسرائیل فرودگاه شهر ایلات را که در نزدیک مرزهای مصر قرار دارد به سبب مسائل امنیتی بست. تل آویو پس از حملات موشکی گروه های جهادی فعال در سینا به ایلات، با تهدیدات احتمالی که از سینا نشأت می گیرد با جدیت برخورد می کند. جدیت اسرائیل در برخورد با این تهدیدات در پی انتشار اطلاعاتی درباره حملات گروه های وابسته به القاعده که برخی از آنها در سینا مستقر شده اند، افزایش یافته است. 
برچسب ها: سینا ، القاعده ، استقرار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار