ارتش سوریه ثبات و امنیت را به منطقه حاره در حومه درعا بازگرداند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ؛ شمار زیادی از گروههای تروریستی مسلح از ملیتهای مختلف در درگیری با نیروهای ارتش این کشور کشته شدند.

طاهر حیدر در حالیکه تصاویر اجساد شماری از تروریستها و تجهیزات جنگی و اسلحه و مهمات بر جای مانده از تروریستها پخش می شد گفت سفر خود را از منطقه صنمین و جباب و چندین منطقه دیگر در سهل حوران در حومه درعا آغاز شد تا به هدف اساسی خود به حاره در حومه درعا رسیدیم .

وی در اطراف روستای حاره گفت : این روستا شاهد درگیریهای شدید بین نیروهای ارتش و گروههای تروریستی مسلح بوده است که در تلاش بودند آن را اشغال کنند .
طاهر گفت باندهای تروریستی و شبکه های تلویزیونی حامی آنها ادعا کردند این روستا به طور کامل به کنترل گروههای مسلح تروریست در آمده است اما این صحت ندارد بلکه این روستا در اختیار نیروهای ارتش است .

سپس یکی از نیروهای ارتش سوریه از روی نقشه به توضیح نحوه عملیات برای پاکسازی این روستا توضیح داد.

یکی دیگر از نیروهای ارتش گفت :« این روستا اکنون از نظر امنیت یکی از بهترین روستاهاست که با همکاری با ساکنانش از تروریسم و تروریستها در آن خبری نیست .حدود هجده روز پیش تروریستها وارد حاره شدند و کوشیدند امنیت این روستا را از بین ببرند اما ساکنانش از ارتش کمک خواستند ما نیز وارد عمل شدیم و بارها به ما حمله کردند . شماری از تروریستها نیز غیر سوری بودند و برای خارجی بودن آنها نیز شواهد موجود است . آنان از سودان و کشورهای دیگر بودند و لباسهای وهابی ها و تندروها را به تن داشتند و در تلاش بودند وارد این روستا شوند و آن را تخریب کنند اما خدا را شکر این روستا در اختیار ارتش است».

یکی از فرماندهان میدانی گفت باندهای تروریستی پس از درگیری و عقب نشینی شب تلاش کردند اجساد کشته های خود را از میدان خارج کنند اما تعدادی از آنها باقیمانده بودند.
یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت :« اعضای گروههای جبهه تروریستی النصره به منطقه وارد شدند و حمله کردند و کوشیدند به تل حاره نزدیک شوند . دشمن صهیونیستی در سال 1973میلادی بارها حمله کرد به این تپه مسلط شود اما نتوانست و مزدوران این رژیم تلاش کردند آنچه را که این رژیم نتوانست انجام دهد انجام دهند . تروریستها مردمی را که در امنیت زندگی می کردند بیرون راندند. علت موفقیت سریع این عملیات آن است که ارتش سوریه ویژگی هایی دارد که کمتر ارتشی در جهان این ویژگی ها را داراست که انضباط شدید از جمله آنهاست».

خبرنگار شبکه سوریه در حالیکه تصاویر داروها و تجهیزات پزشکی مسروقه و قاچاق شده پخش می شد گفت : تروریستها از آن برای درمان زخمی های خود استفاده می کردند .
وی در پایان گفت ارتش برای حمایت از این روستا در تپه های اطراف آن سنگربندی کرده است.
برچسب ها: حاره ، درعا ، سوریه ، ارتش ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار