جانشین مسئول بسیج اساتید استان مرکزی: تولید منابع درسی و سرفصل های کتب، تولید پژوهش، پرورش نسل آینده، شناسایی نخبگان و واگذاری مدیریت به نسل جدید مواردی است که می توان درباره سازمان بسیج اساتید مطرح کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد فرهانی درآستانه برگزاری این اجلاس در مشهد در گفتگویی با اشاره به ورود سازمان بسیج اساتید به بحث تحول علوم انسانی در دانشگاه ها، گفت: مقام معظم رهبری با تعیین اهداف ، سازمان بسیج اساتید و دیگر سازمان های فرهنگی ارزشی را مکلف به رسیدن به این امر مهم دانسته اند.

وی با اشاره به اینکه حضور بسیج اساتید در دانشگاه ها از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم و ضروری شناخته شده است، تاکید کرد: سازمان بسیج اساتید به عنوان یک سازمان فرهنگی و علمی و به عنوان نیروی تقویتی در کنار وزارتخانه های متولی مراکز آموزش عالی، فعالیت های مناسبی داشته است.

وی اساتید دانشگاه ها را پرورش یافتگان در دانشگاه دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: در حال حاضر وظیفه اصلی سازمان بسیج اساتید حفظ و تقویت ارزش های همان دوران و انتقال این ارزش های به نسل جوانی که دوران جنگ تحمیلی را درک نکرده اند.

جانشین مسئول بسیج اساتید استان مرکزی گفت: بسیج اساتید از بستر عظیم دانشجویان برای انتقال اهداف جامعه اسلامی به نسل آینده استفاده کنند.

وی مهم ترین وظیفه کنونی سازمان بسیج اساتید کشور را عملیاتی کردن فرامین رهبری در خصوص شعار سال دانست و افزود: اساتید به عنوان الگوهای برگزیده جامعه و بهترین منبع انسانی برای دانشجویان به مقوله حماسه سیاسی و جنگ فرهنگی دشمن علیه ملت ایران ورود پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید از مواضع مقام معظم رهبری پیروی می کند، اظهار داشت: جامعه اساتید با تشکیل کارگروه های اقتصادی و آسیب شناسی در بحث حماسه اقتصادی ورود پیدا کرده و خروجی مطلوبی را به عوامل اجرائی نظام ارائه دهند.

فرهانی با اشاره به ایجاد دانشگاه اسلامی مدنظر رهبری و پیگیری بسیج اساتید در تحقق این مهم، گفت: کشورهای غربی سال ها پیش علوم را از کشورهای اسلامی دریافت کرده و همان علوم را باه همراه زبان و فرهنگ خود به کشورهای اسلامی تحویل داده و ما را دنباله روی خود کرده اند.

وی بهترین منبع برای اسلامی شدن دانشگاه ها را استفاده از قرآن و اهل بیت(ع) دانست و بیان داشت: با توجه به ظرفیت بالای بسیج اساتید به خصوص اساتید نخبه کشور می توان از نقطه نظرات این افراد در جهت رسیدن به دانشگاه اسلامی بهره برد.

چهاردهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با شعار تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن اسلامی، روزهای 28 تا 31 مرداد ماه جاری در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود .


برچسب ها: جانشین ، مسئول ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.