مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: میزان بارندگی در استان اردبیل نسبت به آمار کشوری 13.2 درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / رسول سیفی اظهار داشت: میزان بارش از ابتدای سال گذشته تا 15 مرداد ماه امسال که موسوم به سال آبی است 1/265 میلی متر می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/28 درصد و نسبت به آمار بلند مدت 12 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: میزان بارش در محدوده مطالعاتی مغان از اول سال آبی جاری تاکنون 7/264 میلی‌متر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد و نسبت به آمار بلند مدت 6/2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین در خصوص میزان بارش‌های محدوده مطالعاتی شهرستان مشگین‌شهر نیز گفت: میزان بارش در این محدوده از اول سال آبی جاری تاکنون 2/299 میلی‌متر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/19 درصد و نسبت به آمار بلند مدت 3/7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سیفی افزود: میزان بارش در محدوده مطالعاتی اردبیل از اول سال آبی جاری تاکنون 9/247 میلی‌متر می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/29 درصد و نسبت به آمار بلند مدت 20 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به میزان بارش‌ها در محدوده مطالعاتی خلخال، بیان داشت: میزان بارش در این محدوده از اول سال آبی جاری تاکنون 9/255 میلی‌متر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد و نسبت به آمار بلند مدت 4/27 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه با اشاره به وضعیت بارش کشور در سال آبی جاری نیز خاطرنشان کرد: میزان بارش کشور تاکنون 230 میلی‌متر است که نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت 3 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی قبل 16 درصد افزایش را نشان می‌دهد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.