رییس جهاد دانشگاهی کهگیلویه‌ و بویراحمد، گفت: مرکز درمانی طب سنتی برای اولین بار در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سید"داود موسویان" در نشست مطبوعاتی به مناسبت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی با خبرنگاران استان، افزود: مجوز این مرکز از دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اخذ شده و در شهریورماه امسال در یاسوج افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم این مرکز را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به یکی از قطب‌های پزشکی سنتی در جنوب کشور بدل سازیم.

رییس جهاد دانشگاهی کهگیلویه‌ و بویراحمد، خاطرنشان کرد: این مرکز کار خود را با دو پزشک متخصص آغاز خواهد کرد و در آن اقداماتی همچون تغذیه درمانی، درمان با گیاهان دارویی، حجامت، زالو درمانی، فصد، غمز و ... انجام می‌شود.

موسویان اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با حوزه طب سنتی آشناست و قبل از انقلاب که وجود طب نوین در این استان کمرنگ بود، مردم از طب سنتی استفاده می‌کردند.

وی با بیان این مطلب که گیاهان داروی فراوانی در طبیعت استان وجود دارد، ادامه داد: بی شک توسعه حوزه طب سنتی در این استان راهگشا خواهد بود و توسعه طب سنتی در این استان موجب کاهش هزینه‌های درمانی و اثرات سوء ناشی از طب نوین می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی کهگیلویه‌ و بویراحمد، تصریح کرد: دوره طب سنتی برای اولین بار در استان با حضور 150 نفر شرکت کننده و در 110 ساعت طی چهار ماه برگزار شد و در آن اساتید مجرب طب سنتی به تدریس پرداختند.

موسویان ذکر کرد: بسیاری از مشکلات کنونی در حوزه درمان ناشی از عدم آگاهی از اصول طب سنتی از جمله مسأله مهم تغذیه است که با راه‌اندازی این مرکز شاهد توسعه سلامت با ظرفیتهای گیاهان دارویی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: برگزاری ۲۰ دوره آموزشی تخصصی با 1876 فراگیر از جمله دوره‌های طب سنتی، پرورش قارچ، پرورش زنبورعسل و دیگر شاخه‌های کشاورزی، پزشکی و مهندسی بخش‌های از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش است.

رییس جهاد دانشگاهی کهگیلویه‌ و بویراحمد، گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش به حدی‌است که می‌توان ادعا کرد، جهاد دانشگاهی قوی‌ترین سازمان در بعد آموزشی است.

موسویان ذکر کرد: بعد از ماه مبارک رمضان با همکاری خانه مطبوعات استان یک دوره ویژه خبرنگاران برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه استقبال از دوره‌های آموزشی این نهاد رضایت بخش بوده است، ادامه داد: عمده متقاضیان این دوره‌ها افرادی هستند که جویای کار هستند که بر این اساس آموزش‌ها با رویکرد شغل محور ارائه شده است.

رییس جهاد دانشگاهی کهگیلویه‌ و بویراحمد، دوره‌های آموزشی را براساس پتانسیل‌های استان دانست و اظهار کرد: توسعه امور فرهنگ، گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادهای جوانان جهت نیل به خودکفایی از مأموریت‌های جهاد دانشگاهی است.

موسویان اضافه کرد: به جرأت می‌توانم بگویم همه دستندرکاران فرهنگی و حتی متولیان اصلی فرهنگی آنگونه که باید در این زمینه کاری نکرده‌ایم به طوری که می‌توان به جرأت گفت در کارهای فرهنگی کم‌کاری‌های زیادی در سطح کشور شده که استان ما نیز اینگونه بوده است.

وی با بیان اینکه قصد توجیه‌ کردن ندارم، ادامه داد:‌ این حرف‌ها را فردی می‌زند که اگر چه فیزیک درس خوانده است اما خود را یک چهره فرهنگی و آگاه به مسائل فرهنگی می‌داند.


موسویان با ذکر یک مثال، گفت: در حوزه انیمیشن می‌خواهیم کارهای خود را با مجموعه‌های بزرگی چون "شرِک و عصر یخبندان" مقایسه کنیم که اگر این مقایسه را انجام دهیم به ضعف‌های عمیق خود در این حوزه پی می‌بریم.

وی اضافه کرد: این نهاد هیچ‌وقت وارد دسته‌بندی‌ها و جریانات سیاسی نشده و درانتخابات گذشته این را اثبات کردیم. تمام جناح‌های سیاسی مورد تأیید نظام اسلامی قابل احترام است.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.