اراک/

محافظت از گوش را جدی بگیرید

متخصص گوش و حلق و بینی به خانواده‌ها هشدار داد عفونت‌های گوش را در فرزندان خود جدی بگیرند چراکه ممکن است عوارض غیرقابل جبرانی به همراه داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،فرزندان خانواده‌هایی که پدر یا مادر و یا هر‌دوی آنها سیگاری هستند، در معرض ابتلا به عفونت‌های گوش قرار دارند. ترشحات چرکی داخل گوش، درد مداوم، وزوزگوش، سرگیجه و کاهش شنوایی از علائمی است که ارتباط حقیقی با سیستم شنوایی و تعادلی گوش دارد و مردم باید به محض در معرض قرارگرفتن این نشانه‌ها حتما به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنند تا مشکل بررسی و درمان انجام شود چراکه اگر دیر به پزشک مراجعه شود ممکن است درمان‌ها آنطور که باید مؤثر واقع نشود.

مردم نباید برای تمیز کردن گوش وسواس داشته باشند چرا که ممکن است به این طریق به گوش خود آسیب رسانند. در داخل کانال گوش سیستمی وجود دارد که گوش را خودبه‌خود تمیز می‌کند.

حداکثر زمانی که افراد در 24ساعت می‌توانند در معرض صداهای با شدت 85دسیبل قرار گیرند 8ساعت است واگر شدت صوت افزایش یابد، مدت تماس باید کاهش یابد چرا که درصورت رعایت نکردن به‌تدریج سر و صدای زیاد روی سلول‌های عصبی گوش تأثیرات مخربی بر جا می‌گذارد و پس از مدتی فرد متوجه می‌شود که کم شنوا شده است.

در چنین شرایطی پزشک جز توصیه به استفاده از سمعک و انجام فعالیت‌های توانبخشی کاری نمی‌تواند انجام دهد به همین دلیل است که همواره به افراد به‌ویژه جوانان توصیه می‌کنیم از قرار دادن منبع صوت در نزدیک گوش جدا خودداری کنند چراکه درصورت رعایت نکردن این موارد با تمام تمهیداتی که توسط پزشکان انجام می‌شود امکان بازگشت به شرایط خوب بسیار کم است.

هر اتفاقی که باعث شود فشار داخل کانال گوش افزایش یافته و باعث شود که پرده گوش پاره شود، مشکلات جبران ناپذیری را برای گوش ایجاد خواهد کرد./س
برچسب ها: محافظت ، گوش ، جدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.