در پیام مجمع نمایندگان استان مازندران به مناسبت روز خبرنگار آمده است: خبرنگار چشم بینا و صدای شادابی یک جامعه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار مجمع نمایندگان استان مازندران پیامی ارسال کرد.

در این پیام آمده است: زدودن زنگارها از واقعیات و انعکاس حقایق مهم‌ترین وظیفه‌ای است که خبرنگاران در دنیای متلاطم امروز برعهده دارند و بسیارند کسانی که صادقانه و شجاعانه این حرفه شریف را برگزیده و تمام تلاش خود را در این مسیر معطوف کرده‌اند.

این پیام می‌افزاید: تهیه اخبار موثق و امیدبخش در زمینه‌های مختلف یکی از نیازهای اساسی جامعه بشری است که خبرنگاران در یک فضای بی‌طرف و در مسیر نیل به واقعیت، همپای حوادث لحظه به لحظه گام بر می‌دارند و به صورت جامع و رسا به انعکاس وقایع می‌پردازند.

در ادامه بیان شد: 17 مرداد ماه یادآور خاطره بزرگ مرد عرصه اطلاع‌رسانی شهید محمود صارمی است، شهید گرانقدری که به معنای واقعی مصداق آیه «ن وَ القَلَم وَ مَا یَسطرون» بود و فراغش بهانه‌ای شد برای گرامیداشت روز خبرنگار، روزی از جنس حرمت و عشق به قلم، همانگونه که همگان می‌دانیم خبرنگاران به عنوان حلقه‌های اتصال رسانه با مخـاطبان از جایگاه و شأن والایی برخوردارند و در واقع این خبرنگاران شجاع، آگاه و متعهد هستند که به رسانه هویت و غنا می‌بخشند و به ارزش آن می‌افزایند.

این بیانیه عنوان داشت: بی‌گمان رسانه‌ها نیز به عنوان یک ابزار اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی رسالتی بس مهم و خطیر در توسعه و پیشرفت کشورها برعهده دارند و در برهه‌ها و مقاطع مختلف در کنار مردم و دولتمداران به عنوان حاملان پیام و مرسلان خبر به تحلیل واقع‌بینانه‌ای از وقایع می‌پردازند و اطلاع‌رسانی شفاف را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

نمایندگان مازندران در مجلس تاکید داشتند: خبرنگار چشم بینا و صدای شادابی یک جامعه است، خبرنگار واقعیت یک رویداد را گام به گام منعکس می‌کند تا شرایط قضاوت برای افکار عمومی را فراهم سازد، سرشت خبرنگار مبتنی بر بی‌طرفی است و یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی‌طرفانه عمل می‌کند علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره در کسب اعتماد و اعتمادسازی بین خود، منابع خبری و مردم تلاش کند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: در این راستا مجمع نمایندگان استان مازندران با تبریک عید سعید فطر، عید شکفتن جوانه‌های ایمان و بندگی و روز خبرنگار به خبرنگاران فعال مازندرانی اعلام می‌دارد همواره حامی خبرنگاران صدوق و زحمتکش بوده و درهای مجمع به روی تمام اصحاب رسانه باز است و پذیرای نظرات و اندیشه‌های تمامی صاحب‌نظران بوده و در این راه از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه برای رساندن پیام اندیشه‌های تمامی مازندرانی‌ها به مجمع نمایندگان استقبال می‌کند.

مجمع نمایندگان مازندران در پایان یادآور شد: از آنجا که در هفته پیش‌رو اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران درگیر بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دکتر روحانی هستند و در حوزه‌های انتخابیه حضور ندارند امیدواریم دیدار حضوری با رسانه‌ها در فرصت مناسب برنامه‌ریزی شود.
برچسب ها: خبرنگار ، جامعه ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.