با توجه به نقش مهم فرودگاه‌ها در جابه‌جايي مسافران و لزوم تامين ايمني در حوزه‌هاي مختلف از جمله ارائه خدمات پزشكي و اورژانسي، تفاهم‌نامه همكاري دوجانبه ميان شركت فرودگاه‌هاي كشور و مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با برگزاري جلسه مشتركي ميان محمود رسولي‌نژاد رييس هيات‌مديره و مديرعامل اين شركت و محمدتقي طالبيان رييس مركز مديرت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي در دفتر مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور ، تفاهم‌نامه همكاري دوجانبه ميان دو نهاد ياد شده به امضا مسئولان ارشد رسيد.

اين تفاهم‌نامه با هدف ارتقاي كيفيت خدمات، سطح ايمني و استانداردهاي فرودگاهي در حوزه سلامت، پوشش خدمات فوريت‌هاي پزشكي در سوانح و حوادث فرودگاهي، پوشش خدمات فوريت‌هاي پزشكي به كليه كاركنان ، مسافران و استفاده‌ كنندگان از فرودگاه‌‌هاي كشور، تبادل آموزش و ارتقاي سطح دانش نيروهاي اورژانس و كاركنان فرودگاهي منعقد شده است.

بر اساس تفاهم‌نامه ياد شده، مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي مي‌بايست نسبت به آموزش كمك‌هاي اوليه و مديريت حوادث پرتلفات در بحث ترياژ و تخليه مجروحان به پرسنل فرودگاهي خدمات لازم را ارائه كند.

همچنين همكاري در تدوين و بازنگري برنامه‌هاي واكنش سريع در برابر حوادث پرتلفات در بخش خدمات فوريتي و دپوي تجهيزات و وسايل مورد نياز جهت ارائه خدمات به مجروحان احتمالي به ميزان حداقل 100 مجروح در پايگاه‌هاي اورژانس مشتقر در فرودگاه‌ها از ديگر تعهدات مركز فوريت‌هاست.

بر اساس اين قرارداد مركز فوريت‌هاي پزشكي موظف به استقرار پايگاه اورژانس در فرودگاه‌هايي‌ست كه فعاليت 24 ساعته دارند. همچنين در فرودگاه‌هاي مرز هوايي نيز به تناسب زمان نشست و برخاست هواپيما، واحدهاي اورژانس مستقر خواهند شد.

بر اساس توافق صورت گرفته در مرحله سوم و بعد از فرودگاه‌هاي بين‌المللي و مرز هوايي، ساير فرودگاه‌ها نيز از خدمات مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي بهره‌مند خواهند شد.
مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور در اين نشست ضمن قدرداني از همكاري مديران مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي گفت: فرودگاه‌ فضايي‌ست كه در آن ارگان‌هاي مختلفي به ارائه خدمات مشغول هستند و اورژانس نيز يكي از مجموعه‌هايي است كه بايد به ارائه سرويس‌هاي تخصصي در فرودگاه بپردازد.

وي با اشاره به همكاري شايسته با مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي افزود: اورژانس جزو خانواده فرودگاه است و ما براي استقرار واحدهاي اورژانس فضاي مناسبي را در اختيار آن قرار خواهيم داد.

محمدتقي طالبيان رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي نيز با قدرداني از توجه مديران ارشد شركت فرودگاه‌ها به اورژانس، با استفاده از تجارب موجود تلاش خواهيم كرد تا خدمات شايسته‌اي به‌ويژه در فرودگاه‌هاي بين‌المللي كه از اهميت دوچنداني برخوردارند، ارائه كنيم.

وي همچنين از آمادگي اورژانس براي لجستيكي شدن پايگاه اين سازمان در فرودگاه امام خميني(ره) خبر داد.

طالبيان با اشاره به اينكه فرودگاه امام‌خميني(ره) به عنوان بزرگترين فرودگاه بين‌المللي كشور و پيشاني نظام شناخته مي‌شود پيشنهاد داد: سازمان اورژانس علاوه بر استقرار پايگاه در اين فرودگاه همچون فرودگاه‌هاي ديگر، پايگاهي لجستيك به اين امر اختصاص دهد.
اين گفته طالبيان با استقبال مديرعامل شركت فرودگاه‌ها مواجه شد.

نشست عقد تفاهم‌نامه با حضور سياوش اميرمكري؛ عضو هيات‌مديره و معاون توسعه مديرت و منابع شركت، حسين صادقي؛ عضو هيات‌مديره و معاون عمليات فرودگاهي شركت، سيدمحمود رضوي؛ مديركل تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي و محمدحسين آجيليان؛ مسئول پيگيري‌هاي ويژه مديرعامل برگزار شد.

گفتني است؛ مقدمات اجرايي اين تفاهمنامه با حضور مديرعامل وقت شركت فرودگاه‌ها در سال 88 آغاز و با انعقاد اين تفاهمنامه با نشست امروز نهايي شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار