سخنگوي کميسيون حقوقي قضايي گفت: معرفي حجت‌الاسلام پورمحمدي به عنوان گزينه وزارت دادگستري هم براي ما و هم براي خودشان غيرمنتظره بود.

"محمدعلي اسفناني" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ در رابطه با جلسه كميسيون قضايي مجلس با حجت‌الاسلام پورمحمدي به عنوان گزينه جديد وزارت دادگستري، اظهار داشت: معرفي حجت‌الاسلام پورمحمدي به عنوان گزينه وزارت دادگستري هم براي ما و هم براي خودشان غيرمنتظره بود.

وي با تاکيد بر اينکه نمايندگان خواستار تغيير وضعيت وزير دادگستري شدند، گفت: وضعيت وزير دادگستري بايد از حالت انفعال به حالت پويايي تبديل شود و اختياراتي که قانون بر عهده وي قرار داده را به نحو احسن عمل کند.

سخنگوي کميسيون حقوقي تصريح کرد: برخي تصور غلطي از اصل 160 قانون اساسي دارند و وزير را در مقابل نمايندگان پاسخگو نمي‌دانند در حاليکه وزير دادگستري درتمامي وظايف مربوط به حيطه خود در صدر مجموعه قضايي بايد پاسخگو باشد و اين مساله را نيز حجت‌الاسلام پورمحمدي تاکيد کرده است.

اسفناني با اشاره به طرح افزايش اختيارات وزير دادگستري افزود: اگر اين طرح تبديل به قانون و مصوب شود وضعيت فعلي وزير دادگستري و اختيارات آن تغيير کرده و بهبود خواهديافت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، دادگستری ، طرح ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار