رئيس كل دادگستري استان گلستان با بیان اینکه باید نگاه جامعه نسبت اعمال مجازات حبس تغییر کند گفت: خوشبختانه در يكي دو سال اخير در زمينه كم كردن ورودي به زندان در اين گونه جرايم پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "احمد فاضليان" در هفتمین جشن گلریزان با قدردانی از همت بلند خیران گفت: خیران گلستانی در جشن گلریزان 5/1 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کمک کردند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: هم اکنون 478 زنداني محكوم مالي و غيرعمد در استان داریم كه براي آزادي اين تعداد به هشت ميليارد تومان اعتبار نياز است.

وی ادامه داد: از سال 77 تا پايان سال 91 نزدیک به سه هزار و 656 نفر از زندانيان غيرعمدي و مالي از طريق وام، ستاد ديه، صندوق جبران خسارت و كميته امداد آزاد شدند.

وي بیان کرد: در این مدت 330 ميليارد ريال تخفيف نيز از شاكيان گرفته شده است.

به گفته فاضليان تغيير نگرش قضات نسبت به گذشته و شناخت بيشتر آنان نسبت به جرايم غيرعمد و اجرای قانون جدید مجازات‌های اسلامی از مهمترين عوامل كاهش ورودي به زندان است.

رئیس کل دادگستری استان آمار بالای تصادفات را یکی از مهمترین معضلات استان برشمرد و گفت: 20 درصد زندانیان جرایم غیرعمد استان را افراد ناتوان در پرداخت دیه تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: بر طرف كردن مشكلات فني در خودروها، ايمن سازي جاده‌ها و اصلاح برخي از قوانين از جمله راهكارهاي كاهش ورودي به زندان‌ها در جرايم غيرعمد است.

وی گفت: استفاده مردم در معاملات از نظر كارشناسان حقوقي، بازنگری و چاره اندیشی در واگذاری دسته چک در سيستم بانكي كشور و نهادینه کردن استفاده از شروط ضمن عقد به جای استفاده از مهریه‌های بالا مي‌تواند از افزایش جمعیت زندان‌های استان جلوگیری کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار