حزب مخالف دموکرات و معترضان ضد دولتي در تايلند امروز چهارشنبه در اعتراض به لايحه عفو ناقضان حقوق بشر در اين کشور به سمت پارلمان حرکت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، قرار است اين لايحه عصر امروز مورد بررسي قرار گيرد. 

معترضان اين لايحه را تلاشي براي سرپوش گذاشتن بر تخلفات تاکسين شيناواترا نخست وزير سابق و ديگر مقامات سياسي اين کشور مي دانند .

نمايندگان دموکرات پارلمان تايلند و معترضان حدود ساعت نه بامداد به وقت محلي به سمت پارلمان اين کشور حرکت کردند و رهبران اصلي مخالفان از جمله ابهيسيت وجاجيوا نخست وزير سابق و رهبر حزب دموکرات نيز در ميان معترضان حضور داشتند. 

سوتپ توانگسوبا از اعضاي حزب دموکرات تايلند به معترضان اعلام کرد اعتراضات بايد به صورت مسالمت آميز برگزار شود. 

از معترضان همچنين خواسته شده بود تا هيچگونه سلاحي به همراه نداشته باشند. 

سوتپ افزود معترضان به پليس اعلام کردند اعتراضات به صورت مسالمت آميز برگزار خواهد شد و هيچگونه سلاحي به همراه نخواهند داشت مگراينکه بر اساس قانون امنيت داخلي به آنها اجازه داده نشود تا نمايندگان دموکرات را تا نزديکي ساختمان پارلمان همراهي کنند. 

دولت تايلند قانون امنيت داخلي را که از سال 2008 براي کنترل اعتراضات در اين کشور وضع شده است هفته گذشته در سه منطقه پايتخت به منظور تشديد تدابير امنيتي در اطراف پارلمان به مدت ده روز به اجرا گذاشت. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار