معاون پژوهشي وزير علوم تحقيقات و فناوري:

موازي کاري به شرکت‌هاي دانش بينان لطمه وارد کرد

موازي کاري به طور خاص به شرکت‌هاي دانش بنيان در طول اين دولت لطمه وارد کرده و اميدواريم با تاکيد بر قانون در دولت بعدي اين مشکل حل شود.

محمد مهدي نژاد نوري، معاون پژوهشي وزير علوم تحقيقات و فناوري در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، گفت: در خصوص نقاط ضعف معاونت پژوهشي وزارت علوم در طول اين دولت بايد بگويم که چون فرهنگ کار نقطه کليدي در سرعت بيشتر در کار است ما در دانشگاه‌ها براي اينکه عمدتا فرهنگ آموزشي حاکم بوده و در بحث‌هاي تجاري‌ سازي دچار ضعف بوده‌ايم و انتظار ما اين بود که ميزان پيشرفت ما در اين امر بيشتر از اين باشد که متاسفانه نتوانستيم موفق عمل کنيم.

وي افزود: اميدواريم در دولت آينده با تکيه بر اين فرهنگ نسبي که ايجاد شده است حرکت‌هايي که براي بحث‌هاي کاربردي کردن پژوهش‌ها، پيوند دانش با عمل و تبديل علم به ثروت ايجا مي‌شود استفاده شود.

وي در ادامه به بحث موازي کاري اشاره کرد و گفت: نکته مهم بعدي بحث موازي کاري بوده و به طور خاص به حوزه شرکت‌هاي دانش بنيان و قانون حمايت سازي از شرکت‌هاي دانش بنيان لطمه وارد کرد و البته نبايد اين مشکلات وجود داشته باشد چنانچه ما نتوانستيم راه چاره‌اي جدي براي حل اين مشکل پيدا کنيم.

مهدي نژاد نوري در پايان توصيه‌اي براي معاون پژوهشي آينده موزات علوم داشت و گفت: البته تمامي مطالب به صورت کتبي و دقيق نوشته شده اما مهمترين مسئله امروز در جهان براي حفظ شتاب علمي در دانشگاهها فعاليت موثر و مستمر است چنانچه براي ارتقاء سطح علمي و حاکم کردن فضاي کار  براي رفع نيازهاي جامعه بايد مراقب باشيم تا پژوهش در دانشگاه‌ها بيش از پيش رونق يابد تا شاهد جريان تبديل علم به ثروت و دانشگاه‌هاي کارآفرين و تمدن ساز باشد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار