شرکت هواپيمايي کردستان با سرمايه‌گذاري 80 ميليارد توماني از فعاليت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، استاندار کردستان در مراسم تأسيس شرکت هواپيمايي کردستان گفت: با هدف رفع کمبود ها و مشکلات پروازي در استان کردستان طراحي ايرلاين مستقل در استان در دستور کار قرار گرفت که از اين پس با  عنوان آسمان غرب و با سرمايه‌گذاري مشترک شرکت آسمان و کياپرواز فعاليت مي‌کند.

شهبازي درباره ميزان سرمايه‌گذاري تأسيس اين شرکت گفت: پيش‌بيني اوليه سرمايه‌گذاري به ميزان 80  ميليارد تومان است.

وي با اشاره به تأسيس مرکز آموزش فنون هوانوردي کردستان گفت: اين فرصتي است تا فرزندان کردستان  در صنعت هوانوردي و مشتقات آن از جمله خلباني، مهمانداري و amp سفيران شايسته‌اي باشند.

استاندار کردستان با بيان اينکه اين امر فرصت برقراري ارتباط با شهرها و کشورهاي ديگر را ايجاد خواهد کرد، گفت: دستاورد اين ارتباطات به صنعت و در نهايت اقتصاد ما منتقل خواهد شد.

شهبازي با اشاره به اينکه توليد نرم‌افزارکنترل رزرواسيون هواپيما نيز کمبودي بود که سال‌ها در کشور وجود داشت، افزود: اکنون از نظر نرم‌افزاري به کشورهاي ديگر وابسته هستيم.

وي با اشاره به انجام روزانه دو پرواز توسط شرکت ماهان و آسمان  ابراز اميدواري کرد با ورود نخستين هواپيما ظرف شش ماه آينده پروازهاي دوم آسمان نيز فعال شود.

اين مسئول در پايان با ابراز خشنودي از اينکه ديگر مشکل پروازي در استان کردستان  وجود نخواهد داشت، گفت: با انجام پروازهاي داخلي و بين المللي از مبدأ سنندج، علاوه بر رفع نياز استان به ساير استان‌هاي همجوار  نيز خدمات رساني خواهد شد.

وي هدف از تأسيس شرکت هواپيمايي و آموزش فنون هوانوردي در کردستان را تبديل اين استان به قلب خدمات آموزش هوانوردي کشور دانست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شرکت ، هواپیمایی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار