چاگ هيگل وزیر دفاع آمریکا به طور تلفنی با عبدالفتاح السیسی همتای مصری اش گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  الیوم السابع، جورج لیتل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: وزرای دفاع آمریکا و مصر موضوع تلاش های میانجی گرایانه آمریکا و اتحادیه اروپا در مصر که از سوی ولیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا و برنادینو لیون فرستاده ویژه اتحادیه اروپا دنبال می شود را مورد رایزنی قرار دادند.
وی افزود: عبدالفتاح السیسی بر پایبندی خود به ادامه تلاش ها برای حل مسالمت آمیز اعتراض ها تاکید و از چاگ هگل و حمایت آمریکا از مصر تقدیر کرده است.
السیسی در این گفتگوی تلفنی بر پایبندی دولت موقت مصر به نقشه راه سیاسی تاکید کرده است.
از سوی دیگر منابع آمریکایی آگاه اعلام کردند: جان مک کین و گراهام لیندسی با محمد البرادعی معاون رئیس جمهوری موقت در روابط بین  الملل و حازم الببلاوی نخست وزیر و نمایندگان ائتلاف حمایت از مشروعیت وابسته به گروه اخوان المسلمین قبل از اینکه بامداد فردا قاهره را ترک کنند، دیدار خواهند کرد.
این منابع همچنین از تمدید ماموریت ولیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا در مصر برای مدت نامعلومی برای ادامه رایزنی با شخصیت های مصری برای بررسی راه های پایان بحران و کمک به مصر خبر دادند.
از سوی دیگر منابع آگاه در میدان النهضه با اشاره به برپایی مراسمی به مناسبت فرا رسیدن عید فطر در این میدان از ادامه تحصن پس از عید خبر دادند.







برچسب ها: بین الملل ، هیگل ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار