قیمت پایه تلویزيون‌های هوشمند سه‌بعدی بازار سه میلیون تومان است که این تلویزیون‌ها در بازار داخلی با استقبال بالایی مواجه هستند.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اگر چه بازار خرید و فروش تلویزیون طی یک ماه گذشته شاهد رشد تقاضا و همچنین ورود مدل‌های جدید و تکنولوژی‌های جدید بوده است، ولی این موضوع به معنای این نیست که این رشد تقاضا مربوط به محصولات تازه وارد بوده و تازه واردهای بازار تلویزیون با استقبال مواجه شده‌اند.
به گفته فعالان بازار، در حال حاضر بیشترین تقاضا در بازار تلویزیون به ترتیب مربوط به ال ای دی‌ها، هوشمندها و همچنین سه‌بعدی‌ها است. اما سه‌بعدی‌های هوشمند قدیمی!



LG 42LA66000

هوشمندهای سه‌بعدی با سایز 42 اینچ به بالا قیمتی حدود سه تا چهار میلیون تومان دارند.

به گفته یکی از فعالان حوزه لوازم صوتی و تصویری، طی سال‌های قبل تلاش‌های بسیاری برای حذف ال‌سی دی و ال‌ئي‌دی‌های معمولی از بازار شده است که حالا شاهد نتایج تلاش‌ها بوده‌ایم. زیرا دیگر مانند سابق ال‌سی‌دی و ال‌ئي‌دی‌های معمولی مخاطب ندارند. به گفته این فعال بازار، این تلویزیون‌های ارزان قیمت اکثرا به بازار شهرستان‌های کوچک فرستاده می‌شوند و حتی در شهرهای بزرگ هم نمونه‌های قدیمی مخاطب ندارد. یکی دیگر از فعالان بازار هم در این باره به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: با ورود نمونه‌های نسل جدید که اکثرا صفحه نمایش بزرگ با سایز بالاتر از 50 اینچ دارند، تقاضا و توجه خریداران به سمت سایزهای بزرگ‌تر جلب شده است. در نتیجه نمونه‌های 36 تا 42 اینچی که سابق بر این فروش بالایی در بازار داشتند، اینک جای خود را به نمونه‌هایی با سایز بالاتر از سایز 47 اینچ داده‌اند.


XVision LE-47K3D100

یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که نمونه‌های جدید تلویزیون‌های هوشمند با برندهای گوناگون و البته با سایز‌های بزرگ وارد شده‌اند به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: ال جی سری جدید تلویزیون‌های جدید خود را در سری LA به بازار عرضه کرده است و سامسونگ هم نمونه‌های جدیدی با سایزهای بزرگ در راه دارد که قرار بر این بود طی هفته آینده وارد بازار شود. ضمن اینکه طی ماه‌های گذشته سامسونگ روی تکنولوژی پلاسما نیز متمرکز شده و سری جدیدی از تلویزیون‌های پلاسمای سه‌بعدی را روانه بازار کرده
است.

 samsung 46ES5960

به گفته این فعال بازار، در بین برندهای موجود در بازار تنها دو برند که در ایران تولید داخلی دارند سهم زیادی از فروش بازار را در زمینه
ال‌ئي‌دی‌های هوشمند به خود اختصاص داده و سایر برندها در حاشیه بازار به فعالیت ادامه می‌دهند. به گفته آنها این اتفاق در شرایطي رخ داده است که اکثرا شرکت‌ها از ارائه پروموشن و هدایای ضمن خرید به خریداران خودداری می‌کنند.

فعالان بازار می‌گویند: به نظر می‌رسد طی مرداد و شهریور ماه در بازار خرید و فروش تلویزیون شاهد رشد تقاضا و رونق خواهیم بود که البته تقاضای عمومی برای نمونه‌های میان قیمت و تقاضای خاص برای نمونه‌های جدید گران است.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۹۸۵
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار