معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار خاش گفت:بارش باران در خاش 7میلیارد تومان خسارت برجای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،  منصور بیجار افزود: بارش های شدید و سیل آسا در شهرستان خاش که از اواخر هفته گذشته در نقاط مختلف این شهرستان مشاهده شده سبب ایجاد خسارت به بخش های کشاورزی ،منازل مسکونی،تاسیسات شهری و غیره شده است .

وی گفت:در پی نزول رحمت الهی در این موقع از سال تمام سد های خاکی و بند سدها پا آب گردیده و به امید خداوند تا مدت ها مشکلات کشاورزان و دامداران مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش از اواخر هفته گذشته تاکنون در وضعیت آماده باش قراردارد افزود:در حال حاضر بسیاری از روستاهای ما در حوزه های دشت آّبخوان،کارواندر،گوهرکوه ،نوک آباد ،خاش و پشتکوه گرفتار سیل هستند و ساکنان آنها نیازمند کمک و امداد رسانی می باشند.

بیجار افزود:عصر روز گذشته فردی با هویت سعید شهنوازی از ساکنان محله ولی آباد خاش در داخل رودخانه پنج انگشت گرفتار می شود که طی مسافت بیش از 2کیلومتری با کمک نیروهای مردمی از داخل آب به بیرون کشیده شده و تاکنون حال عمومی وی رو به بهبود است.

ابراهیم ایرندگانی رئیس اداره هواشناسی شهرستان خاش میزان بارندگی شهرستان خاش را 33میلیمتر،نوک آباد27میلیمتر ،رحمان آباد کارواندر 48میلیمتر،کوشه 39میلیمتر ،چاه کمال24میلیمتر و گرنچین را 12میلیمتر اعلام کرد .

وی همچنین از تلف شدن بیش از یکصد راس دام روستاییان و عشایر ،سر ریزشدن سد ها و بندهای خاکی و گرفتار شدن مردم بیش از 200روستا از توابع بخش های ایرندگان ، مرکزی و نوک آباد و همچنین از حد اقل یکصد خانه قدیمی و خشت و گلی در خاش خبر داد.

گفتنی است خیل عظیم مردم برای دریافت کمک و رسیدگی به مشکلات ناشی از بارش های شدید از عصر روز گذشته تاکنون مقابل هلال احمر به صف کشیده اند./س

برچسب ها: خسارت ، هفت ، میلیاردی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.