تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار مقابل بحرین دو کوارتر با بازیکنان اصلی و دو کوارتر با بازیکنان ذخیره به میدان رفت و در نهایت با نتیجه 75 بر 56 برنده از زمین خارج شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی ایران در حالی در دومین دیدار مرحله دوم مقابل بحرین به میدان رفت که تیم حریف سی جی گیلز بهترین بازیکن خود را به دلیل مصدومیت از دست داده و توان مقابله با ایران را از همان دقایق اول نداشت. 

بحرین که در دقایق اول کوارتر چهار امتیاز گرفته بود تا ثانیه‌های آخر موفق به گلزنی دوباره نشد و در 30 ثانیه پایانی با گرفتن دو امتیاز، کوارتر اول را با نتیجه 23 بر 6 واگذار کردند.
 
افت کوارتر دوم

ایران با ترکیب دوم خود در کوارتر دوم وارد میدان شد.

در این کوارتر تیم افت پیدا کرده و بحرین در 5 دقیقه کم امتیاز 7 بر 3 نتیجه کوارتر را به نفع خود کرد با این وجود بچیروویچ ترجیح داد به بازیکنان داخل زمین اعتماد کرده و نفرات اصلی را وارد بازی نکند.

بحرینی‌ها تا دقیقه آخر به سه امتیازی ایران هم رسیدند.

در این دقایق تنها اوشین ساهاکیان از ترکیب اصلی در میدان حضور داشت. ایران در حالی نیمه اول را با نتیجه 30 بر 37 برنده تمام کرد که تیم بحرین در کوارتر دوم 21 بر 7 پیروز شده بود.

جبران باخت در یک کوارتر

ترکیب اولیه ایران در نیمه دوم هم شروع کننده بازی بود و دو پرتاب سه امتیازی پیاپی از حامد آفاق و صمد نیکخواه اختلاف را به 9 امتیاز رساند. صمد نیکخواه در نیمه اول با 9 امتیاز موثرترین بازیکن ایران بود. بازیکنان اصلی تا پایان کوارتر در زمین ماندند و اختلاف را به بالای 20 امتیاز رساندند.

کوارتر سوم با نتیجه 33 بر 14 به نفع بحرین تمام شد. 

اصغر کاردوست در کوارتر آخر جایگزین حامد حدادی شده و  چند خطای پیاپی از بازیکنان حریف گرفت. سامان ویسی هم در ادامه با ورود به زمین موثر عمل کرد هر چند بازی نسبت به کوارتر قبل کم امتیازتر بوده و بحرینی ها بار دیگر مانند کوارتر دوم فرصت امتیاز آوری پیدا کردند. با پیروزی 15 بر 12 بحرین در این کوارتر بازی با نتیجه 75 بر 56 به نفع ایران تمام شد.

صمد نیکخواه بهترین بازیکن زمین

در پایان این دیدار صمد نیکخواه با 17 امتیاز، 6 ریباند و 5 پاس گل بهترین بازیکن ایران بود. حامد آفاق با 15 امتیاز، سه پاس گل و دو توپربایی و مهدی کامرانی با 9 امتیاز و 11 پاس گل در رده های بعدی برترینها بودند. حامد حدادی 9 امتیاز و هشت ریباند و اوشین ساهاکیان 4 امتیاز با 10 ریباند در این دیدار داشتند و اصغر کاردوست هم 12 امتیاز به دست آورد.

الدرازی با 14 امتیاز, چهار ریباند و چهار پاس گل بهترین بازیکن بحرین در این دیدار بود.

گفتنی است بازیکنان ایران در این دیدار 43 ریباند مقابل 29 ریباند حریف داشتند.

پیروزی اردن مقابل هنگ کنگ


تیم اردن برای دومین بار در مسابقات یک پیروزی مقابل هنگ کنگ به دست آورد. اردنی ها با 21 امتیاز و هفت ریباند از محمد هدرب، هنگ کنگ را با نتیجه 80 بر 58 شکست دادند. 

تیمهای ژاپن و چین تایپه تا ساعتی بعد در سومین دیدار امروز به مصاف هم می روند./آق

برچسب ها: بحرین ، ایران ، فیلیپین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار