پیتسو موسیمانه با قراردادی یک ساله به استقلال پیوست و گفته می‌شود قرارداد او ۱/۲ میلیون دلار است تا بار دیگر آبی پوشان از سقف قرارداد عبور کنند.

تیم فوتبال استقلال علی رغم اینکه در فصل نقل و انتقالات بازیکنان اسم و رسم داری جذب کرد در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر با جواد نکونام نتایجی خوبی کسب نکرد، اما اوج نارضایتی هواداران پس از باخت به پرسپولیس شدت گرفت و نکونام پس از این بازی استعفا داد، اما با درخواست احمد شهریاری رئیس هیئت مدیره استقلال او دوباره برگشت، اما پس از شکست مقابل السد مجددا استعفا داد تا سهراب بختیاری زاده به صورت موقت هدایت این تیم را بپذیرد.

آبی پوشان دیشب در حالی در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان ذوب آهن بودند که با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند تا هواداران استقلال شبی را با نهایت عصبانیت و تلخی سپری کنند.

پس از این شکست استقلال به صورت رسمی اعلام کرد  پیتسو موسیمانه سرمربی ۶۰ ساله اهل آفریقای جنوبی، با قراردادی یک ساله به این تیم پیوست.

استقلالی‌ها در مذاکرات اولیه به موسیمانه مبلغ ۷۰۰ هزار دلار را پیشنهاد بودند، اما این سرمربی که سابقه حضور در باشگاه الاهلی مصر را نیز در کارنامه دارد، حاضر به عقد قرارداد با این مبلغ نبود و از استقلال مطالبه ۱/۲ میلیون دلار کرده بود که بنظر می‌رسد مدیران آبی پوشان با توجه به شرایط بدشان مجبور شده اند با این خواسته او کنار بیایند تا موسیمانه راهی تهران شود. سرمربی اهل آفریقای جنوبی  استقلال روی قرارداد خود، ۲۰ درصد آپشن هم دارد.  علاوه بر این او ۴ دستیار را با خود به تهران خواهد آورد که مسلما مبلغ قرارداد آنها نیز رقم کمی نخواهد بود و پیش بینی می‌شود انتخاب سرمربی جدید برای آبی پوشان بیش از ۱/۸ میلیون دلار آب بخورد که عددی بالایی برای این باشگاه محسوب می‌شود.

فدراسیون فوتبال که پس از پایان لیگ برتر گذشته بازهم سقف قرارداد برای باشگاه ها معین کرده بود شهریورماه گذشته با فشار باشگاه‌های استقلال، سپاهان و تراکتور رقم سقف را افزایش داد به طوری که حدود ۷۵ میلیارد به سقف بودجه استقلال و پرسپولیس و نزدیک به ۶۰ میلیارد به سقف بودجه سپاهان و تراکتور اضافه شد و این موضوع باعث شد استقلال و سپاهان به راحتی قرارداد بازیکنان خود را ثبت کنند، اما آبی پوشان با استخدام سرمربی جدیدشان و ۴ دستیار او حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر بیش از سقف قرارداد تعیین شده به هزینه هایشان اضافه خواهد شد در حالی که فدراسیون یکبار دیگر نیز سقف را افزایش داده بود. 

پیش از این داوود حقدوست مشاور پیشین فرشید سمیعی مدیرعامل استقلال گفته بود که سقف قرارداد این باشگاه پر شده است و سمیعی نیز اعلام کرده بود که به دنبال جذب یک سرمربی است که مبلغ قراردادش با سقف قرارداد استقلال همخوانی داشته باشد در حالی که قرارداد موسیمانه برخلاف این صحبت ها است. باید منتظر ماند مدیرعامل استقلال که با مصاحبه‌های بیش از حد فدراسیون را تحت فشار قرار داده و باعث افزایش سقف قرارداد شده بود این بار چگونه خواهد توانست قرارداد سرمربی جدید استقلال و دستیارانش را ثبت کند.

موسیمانه سه شنبه اول آبان ماه در دیدار مقابل النصر عربستان برای نخستین بار هدایت آبی پوشان پایتخت را برعهده خواهد گرفت.

گزارشی از سجاد هدایت پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار