قائم مقام پژوهشکده اخلاق و روانشناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: در مجموع 50 اثر توسط گروه‌های سه‌گانه این پژوهشکده تدوین شده‌اند و چند کتاب هم در دست تألیف هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی‌نیا اظهار کرد: افتخار داریم که پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی را دایر کرده و نگاهی عالمانه به دانش اخلاق را پایه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: تبیین روش‌مند و علمی آموزه‌های علمی و روانشناسی و پاسخ به سوالات در این زمینه از جمله اهداف اصلی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی است.

قائم مقام پژوهشکده اخلاق و روانشناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه سه گروه روانشناسی اسلامی، اخلاق نظری و اخلاق عملی و کاربردی دراین پژوهشکده فعالیت می‌کنند گفت: تاکنون آثار مهمی توسط این گروه‌ها منتشر شده است.

وی ادامه داد: گروه روانشناسی اسلامی 32 اثر را منتشر کرده و در مجموع 50 اثر توسط گروه‌های سه‌گانه تدوین شده‌اند و چند کتاب هم در دست تألیف هستند.

سبحانی‌نیا، پژوهشی در فرهنگ حیا، رضایت از زندگی و حکمت‌نامه کودک را از جمله مهم‌ترین آثار گروه روانشناسی اسلامی دانست و عنوان داشت: تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد، الگوی خویشتن‌داری جنسی و روانشناسی توبه هم در دست تدوین هستند.

قائم مقام پژوهشکده اخلاق و روانشناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به آثار منتشر شده توسط دو گروه دیگر این پژوهشکده گفت: رضایت زناشویی، تاریخچه نظریه امر الهی، رابطه دین و اخلاق، جلد نخست دانشنامه احادیث پزشکی، جاذبه‌های اخلاقی در تعاملات اجتماعی، الگوی مصرف در قرآن و حدیث، وجدان کاری با تکیه بر معارف اسلامی و دوستی در قرآن و حدیث از جمله آثاری هستند که منتشر شده‌اند یا در حال تدوین هستند./س

برچسب ها: قم ، انتشار ، اثر ، علمی ، اخلاق ، روان ، شناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.