مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان، از توابع استان چهارمحال و بختیاری، از آغاز برداشت محصول گندم و جو در این شهرستان خبر داد وگفت: پیش بینی می شود 11 هزار و 850 تن گندم و جو آبی و دیم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

ابراهیم شیرانی افزود: در صورت برداشت این میزان گندم و جو، تولید این محصولات در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته حدود 20 درصد افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری دو هزار و 700 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان فارسان به کشت گندم آبی و یک هزار و 700 هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافت.
شیرانی، با بیان افزایش دو برابری سطح زیر کشت جو دیم و آبی در این شهرستان تصریح کرد: در سال زراعی جاری 400 هکتار نیز به کشت جو دیم و 400 هکتار به کشت جو آبی اختصاص یافت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان، سطح زیر کشت گندم آبی سال گذشته را دو هزار و 500 هکتار و سطح زیر کشت گندم دیم را یک هزار و 500  هکتار عنوان کرد.
وی اظهار داشت: شرایط مساعد آب و هوایی و پراکنش مساعد بارندگی از دلایل افزایش سطح زیر کشت و میزان برداشت گندم و جو در این شهرستان است.
برداشت گندم و جوی دیم و آبی در شهرستان فارسان از ابتدای مرداد ماه آغاز شده و تا اوایل شهریور ماه ادامه دارد.

شهرستان فارسان، با 94 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر فارسان ) در فاصله 35 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد. /س

برچسب ها: برداشت ، گندم ، جو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.