روزنامه "حريت" چاپ ترکيه از بسته شدن تمامي بزرگراه هاي منتهي به محل برگزاري دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان "ارگنکون" خبر داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  حريت، اين روزنامه چاپ ترکيه با اعلام اين خبر افزوده است که فضاي امنيتي در استانبول تشديد شده است و نيروهاي امنيتي براي مقابله با هرگونه تظاهراتي در مقابل محل برگزاري دادگاه در آن محل حاضر شده اند.

همچنين نيروهاي امنيتي از نزديک شدن معترضان به محل برگزاري دادگاه نيز جلوگيري کرده اند.

خودروهايي نيز که خواهان رفت و آمد در اين مسير باشند مورد بازرسي هاي امنيتي قرار مي گيرند. به گزارش روزنامه حريت بالگردي نيز در اين محل در حال پرواز است. 

قرار است تا حکم نهايي دادگاه "ارگنکون" به زودي اعلام شود. در بین 275 متهم این پرونده شماری از ژنرالهای بازنشسته، خبرنگاران، وکلا، اساتید دانشگاه و روسای گروههای مافیایی مشاهده می شوند. آنان به تلاش برای کودتا علیه دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از طریق ایجاد هرج و مرج و سوء قصد متهم هستند. پس از افشای شبکه ارگنکون در سال 2007 ، چندین محاکمه دیگر اعضای شبکه های توطئه گر در ترکیه آغاز شده است. در ماه سپتامبر سیصد افسر محکوم شدند. این بار شصت و چهار متهم ممکن است به حبس ابد محکوم شوند. 
برچسب ها: ارگنکون ، دادگاه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار