اتحاديه آفريقا احتمالا درباره تصميم خود براي تعليق عضويت مصر در اين اتحاديه ، به دنبال ديدار اخير هيئت نمايندگان آن از قاهره تجديد نظر مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري شين هوا  ، هيئت بلند پايه اتحاديه آفريقا 27 ژوئيه تا پنجم اوت براي کسب اطلاعات دقيق تر درباره اوضاع سياسي مصر و انتقال گزارش آن به اتحاديه آفريقا ، راهي اين کشور بحران زده  شد.
اين سازمان آفريقايي بر اساس گزارش خود ، درباره تعليق مشارکت مصر در فعاليت هاي شوراي امنيت و صلح اتحاديه آفريقا تصميم گيري خواهد کرد.
دو روز پس از برکناري محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر ، اتحاديه آفريقا عضويت مصر را در اين اتحاديه به حال تعليق درآورد. 
ديدار يک هفته اي هيئت نه نفره اتحاديه آفريقا به رياست آلفا عمر کوناره رئيس جمهور سابق مالي پس از اعزام نمايندگان بلند پايه مصر به کشورهاي آفريقايي براي توضيح نقطه نظرات قاهره و درخواست براي لغو تصميم اتحاديه آفريقا صورت گرفت.
کوناره در کنفرانس مطبوعاتي روز يکشنبه خود در مصر گفت تصميم براي تعليق فعاليت هاي مصر در اتحاديه آفريقا در واقع اقدام تبيهي براي اين کشور نبوده بلکه با هدف کمک به هيئت نمايندگان اتحاديه آفريقا براي کسب اطلاعات و باز شدن راه گفتگوها صورت گرفته است.
وي در ادامه اظهارات خود اين ايده را که تعليق فعاليت هاي مصر به عنوان بخشي از توطئه چيني ها عليه اين کشور صورت گرفته است ، رد کرد و گفت :پس از ديدار ما از اين کشور اين تصميم بايد مجددا بررسي شود.
حلمي شعراوي از اساتيد علوم سياسي و موسس مرکز تحقيقات اعراب- آفريقا اعلام کرد مصر بايد تلاش هاي جدي خود را براي رفع سوء تفاهم هاي اتحاديه آفريقا پيش از آغاز اجلاس آتي سران آفريقا ، به کار بندد.
وي تاکيد کرد اتحاديه آفريقا در درک قيام مردمي در مصر ناتوان ماند و اين در حالي است که تاريخ آفريقا مملو از نمونه هايي از چنين قيام هايي است که موجب تغييرات در بسياري از کشورهاي آفريقايي شده است و اين اوضاع کنوني  ، آزمون  واقعي براي ديپلماسي مصر در قاره آفريقا است. 
ايما سلامه از اعضاي شوراي روابط خارجي مصر نيز در اين خصوص گفت بهترين کار براي مصر در حال حاضر پيشبرد انتقال دموکراتيک است.
وي در ادامه اظهارات خود تئوري توطئه را رد کرد و گفت يکي از دلايل اتخاذ تصميم عجولانه اتحاديه آفريقا ، ناتواني مقامات مصر در نشان دادن حقايق درباره اين قيام بوده است.
اين مقام مصري تاکيد کرد آنچه که در مصر صورت گرفت نشانگر خواست واقعي مردم کشور بود و اين وظيفه ما است که حقايق را به جهان نشان دهيم ، نه آنکه به برخي قدرت ها يا نهادها اجازه تعبير نادرست درباره وقايع مصر را بدهيم.






برچسب ها: بین الملل ، مصر ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار