رئيس جهاد دانشگاهي از گسترش فعاليت‌ها، تحقيقات و پژوهش‌ها در حوزه فني و مهندسي طي سال جاري 1392 خبر داد.

دکتر محمد حسين يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سال تاسيس اين نهاد انقلابي گفت: بعد از فرمان امام خميني (ره) در 23 خرداد ماه 1359 جهاد دانشگاهي به منظور تحقق بخشيدن به اهداف انقلاب اسلامي در روز 16 مرداد ماه 59 با تاکيد بر انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغاتي در راستاي اسلامي شدن دانشگاه‌ها تاسيس شده در سال‌هاي بعد با توجه به شرايط جديد و نياز روز جامعه مصوبه‌اي از شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر اينکه جهاد دانشگاهي پلي ميان دانشگاه و بخش صنعتي کشور باشد به تصويب رسيد.

وي در ادامه به فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي در زمينه‌هاي علمي-پژوهشي-آموزشي-فرهنگي و ... اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهي ثابت کرده است که مي‌توان با دو بال تخصص و تعهد به پيشرفت‌هاي زيادي دست پيدا کرد و راه صد ساله را يک شبه طي کرد.

رئيس جهاد دانشگاهي با تاکيد بر فعاليت‌هاي سه سال اخير جهاد دانشگاهي در حوزه پژوهش و آموزش ادامه داد: در بخش پژوهش و در حوزه فني و مهندسي ما به بخش نفت و گاز و طراحي و ساخت دکل‌هاي نفت ورود کرديم که سال گذشته بين وزارت نفت، وزارت دفاع و جهاد دانشگاهي براي ساخت 14 دکل حفاري قرار دادي منعقد شد که طي چهار سال آينده دانش ساخت اين دکل‌ها بومي‌سازي شود.

دکتر يادگاري در ادامه اظهار داشت: تدوين دانش فني و توليد نمونه مهندسي منسوجات ضد آتش طراحي و ساخت مهندسي سامانه ليزري، طراحي و راه اندازي شارژهاي فازهاي 17 و 18 عسلويه
پياده سازي سامانه مانيتورنيک صوت و رودي فرستنده هاي پر قدرت نظامي و ساخت واگن مولد برق، طراحي و ساخت سيم برق و کنترل دکل حفاري چاه نفت و بخشي از فعاليت‌هاي فني و مهندسي جهاد دانشگاهي طي سه سال اخير است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار