بنابر احساس نياز علمي و ظرفيت كشور به پژوهش هاي بنيادي در حوزه علوم ديني و ايجاد ارتباطي اساسي ميان علوم ديني و ديگر علوم در كشور ومهمتر از همه توجه به منويات رهبري در راستاي تقويت هرچه بيشتر علوم انساني اسلامي و بومي نشان شيخ بهايي به پايان نامه هاي برتر ديني دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتري اعطا مي شود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ؛ حاضر در محل حسن امامي معاون پژوهشي پژوهشگاه معارف افزود: اداره پايان نامه هاي دانشجويي در چند سال گذشته فعاليت هاي چشمگير و قابل قبولي مانند جمع آوري اطلاعات پايان نامه هاي ديني از سراسر دانشگاه هاي كشور، تاسيس سايت اطلاعات پايان نامه هاي ديني براي ارائه اطلاعات به دانشجويان با بيش از 13 هزار عنوان و توليد لوح فشرده بوستان  را در کارنامه خود داشته است.

وي در دامه گفت:مراحل مختلف اهداي نشان شيخ بهايي به پايان نامه هاي برتر ديني بدين ترتيب است كه طي سالهاي گذشته با همكاري جهاد دانشگاهي فراخوان پايان نامه ها به تمام دانشگاه ها ارسال شده و پس از بررسي و ارزيابي هاي لازم، نشان شيخ بهايي به دو نفر از برترين هاي پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكترا تعلق مي گيرد.

امامي همچنين اظهار داشت: دبيرخانه اعطاي نشان شيخ بهايي به صورت مستقل در نهاد مستقر خواهد شد و با نياز سنجي دانشگاهها ميتوان موضوعات را اولويت بندي کرد و روي آن تمرکز بيشتري داشت.

امامي گفت: تعهد اجرايي شدن پايان نامه ها از موضوعات قابل تامل است و تاکنون نيز موضوعاتي را از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، وزارت آموزش و پرورشى، قوه قضاييه داشته ايم و اميدواريم با اعطاي اين نشان به پايان نامه هاي برتر بتوانيم گامي در عرصه هاي علمي کشور برداريم./ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار