شهر سرعین قلب گردشگری ایران و یکی از 10 شهر برتر گردشگری دنیاست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران کمال‌الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نباید چوب حراج به سرمایه‌های سرعین زد و فروش هتل لاله و آب درمانی سبلان توجیه منطقی ندارد، افزود: قطعا با چنین مسائل نامطلوب برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه شهر سرعین قلب گردشگری ایران و یکی از 10 شهر برتر گردشگری دنیاست، نباید چوب حراج به سرمایه‌های سرعین زد.

پیرموذن با بیان اینکه در دولت دهم واگذاری‌ها به بخش خصوصی و فروش بسیاری از مجموعه‌های دولتی به صورت ناموفق و غیر‌کار‌آمد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت در اجرای اصل 44 قانون اساسی به جای خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی با هدف رد دیون کثیر دولت به سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی به اصطلاح خصوصی‌سازی کرده که هیچ شأنیتی با اجرای اصل 44 ندارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کسانی مدعی هستند که با فروش این دو مجموعه می‌توانند پروژه‌ای نظیر سد عمارت را تکمیل کنند، راه را به خطا رفته‌اند، چراکه با توجه به طولانی شدن تکمیل پروژه عظیم و تاثیر‌گذار سد عمارت که بیش از 10 سال است عملیات اجرایی آن آغاز شده، صرفاً با بهره‌گیری از اعتبارات نوار مرزی و فروش اوراق مشارکت امکان‌پذیر خواهد بود، نه با چوب حراج زدن به سرمایه‌های خود.

پیرموذن به تعامل با استاندار اردبیل در این زمینه اشاره کرد و گفت: اعتراض خود را از این حرکت به استاندار اعلام کرده‌ایم، که وی گفته است اگر هم قرار است مجموعه‌ای به فروش برسد، باید در‌آمد حاصل از آن در خود زیر‌ساخت‌های شهر توریستی سرعین هزینه شود.

وی ادامه داد: فروش برخی از مجموعه‌های دولتی در استان اردبیل در سال‌های اخیر نه تنها موفق نبوده، بلکه به دامنه مشکلات افزوده است، چرا که این مجموعه‌ها بر اساس اصل 44 که به معنای واقعی خصوصی‌سازی را تعریف و تبیین کرده است، صورت نگرفته و تنها با هدف جبران بخشی از بدهی دولت یا تامین اعتبار برخی پروژه‌ها انجام شده و هدف بیشتر کسب در‌آمد برای دولت بوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود گفت: تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا اجازه ندهیم این فروش غیر‌قانونی صورت گیرد و قطعاً در دولت دکتر روحانی نیز جلوی این صدور مجوز غیر‌قانونی را گرفته و اجازه نخواهیم داد سرمایه‌های این استان را به تاراج ببرند.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.