عمو عباس که بود؟ + فیلم مستند ده‌نمکی

«مسعود ده‌نمکی» کارگردان سه‌گانه اخراجی‌ها به تازگی مستندی با عنوان «عمو عباس» ساخته است.

به گزارش گروه چندرسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، عباسقلی مرادی مشهور به عمو عباس یکی از اولیای الهی بود که در سوم تیر 1312 از پدری سیرجانی و مادری سبزواری در روستای حسین آباد شامگان از توابع استان خراسان رضوی متولد شد و در سوم تیر 1392 چشم از جهان فرو بست.
خواهر و برادر های عمو عباس همه به دلیل ابتلا به سرخک در کودکی فوت می کردند و تنها ایشان به همراه خواهرشان فرصت زندگی در این جهان را پیدا کردند.

عمو عباس به شغل کشاورزی اشتغال داشت و با توجه به اینکه شخصیتی بسیار زحمتکش بود بر روی زمین افراد کارگری می‌کرد.

وی به بیماری‌های گوناگونی مبتلا بوده و حدود هفت سال در بستر بیماری به سر می‌برده است که در روز های آخر پزشکان از مداوای ایشان قطع امید کرده و درمان ایشان را کاری بیهوده اعلام می‌کنند.

در همین اثنا وجود نازنین حضرت حجت ابن الحسن (ع) به ایشان شفا عنایت کرده و این شفا موجب می‌شود تا قدرت گره گشایی از مشکلات مردم را بدست آورد.

خضوع، خشوع، ادب و ایمان و تقوای الهی این مرد الهی به همراه ساده زیستی از وی شخصیتی می‌سازد که به کرات به حضور حضرت حجت شرفیاب شده بود.

عمو عباس با وجود اینکه سواد خواندن و نوشتن نداشت به راحتی اشعار ساده ای را به صورت فی‌البداهه می‌سرود شعر زیر یکی از اشعار ساده و روانی که در لحظات زمزمه می کرد: نه بیمارم نه جایی‌ام می کنه درد - نمی‌دانم چرا رنگم شده زرد.

همه میگویند گرمای زمینه - خودم دانم ز عشق نازنینه.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.