صندوق‌های ETF علاوه بر فرابورس در بورس نیز راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،محمودرضا خواجه نصیری گفت: در بورس اوراق بهادار تهران زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد هر گونه ابزاری وجود دارد که این امر با بومی سازی نرم‌افزارها و طراحی ابزار امکان پذیر می‌شود. 

محمودرضا خواجه نصیری به راه‌اندازی ETCهای صندوق انرژی در بورس انرژی اشاره کرد و گفت: ابزارهای اختیار معامله و آتی و فروش استقراضی هم در دستور سازمان است و مراحل اجرایی شدن آن‌ها نزدیک است.

وی به ضعف دانش مالی اشاره کرد و گفت :در حوزه آموزش کمبودهایی وجود دارد همچنین در خصوص قراردادهای آتی و اختیار معامله با کمبود متخصص مواجه هستیم، دانش‌مالی نیز در این حوزه‌ها بسیار ضعیف است.

وی در ادامه هزینه مدیریت صندوق را با کارمزدهای خرید و فروش دانست و افزود: در بررسی انجام شده در اکثر بورس‌ها، کارمزد معاملات ETF ها معادل کارمزد سهام بود.

وی اظهار داشت: در این صندوق‌ها چیزی به نام افزایش سرمایه وجود ندارد پس توقف نماد نیز در ETF نداریم.
خواجه نصیر زمان NAV را حداکثر 2 دقیقه عنوان کرد و گفت: با هر معامله‌ای که انجام می‌شود تغییر قیمت سهم NAV به روز می‌شود. 

وی همچنین بیان کرد: مدیر صندوق باید دارایی‌ها را به نام صندوق خریداری کند و خرید محدود است و هر امکانی که برای سهام داریم برای ETF هم مقدور است.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار