آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: از جمله مسائلی که در هشت سال گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفت مسائل اخلاقی، فرهنگی، حجاب و... بود، دولت جدید مسائل اخلاقی را در کنار مسائل اقتصادی و مشکلات مردم مورد توجه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم شیرازی  در جمع نمازگزاران و زائران حرم مطهر حضرت معصوم(س) در تفسیر آیه 38 و 39 سوره احزاب، با اشاره به اینکه نمی‌توان احکام خدا را به واسطه عیب جویی دیگران رها کرد تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام و انبیا پیشین وقتی با خرافات و سنت‌های غلط مبارزه می‌کردند عده‌ای به بدگویی کردن می‌پرداختند.

وی با اشاره به اینکه بدترین سنت بت پرستی بوده است تصریح کرد: همه پیامبران با بت پرستی مبارزه کرده و گوش به هجمه بت پرستان ندادند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع) با شکستن بت‌ها و گذاشتن تبر ناتوان بودن بت‌ها را به قوم خود ثابت کرد افزود: وقتی انسان چشم و گوش بسته دنبال سنت‌های غلط برود تصور می‌کند که به هیچ وجه نباید از انجام این سنت‌ها کوتاهی کند.

وی ادامه داد: پس از فتح مکه علی(ع) پا بر دوش پیامبر گرامی اسلام گذاشت و بت‌ها را از بالای کعبه به زمین ریخت و بت پرستان تصور می‌کردند الان زلزله آمده و دنیا دگرگون می‌شود ولی دیدند که هیچ اتفاقی نیفتاد و بت پرستی خرافه‌ای بیش نبوده است.

وی پاشیدن خون قربانی به سقف خانه و مسجد را از دیگر سنت‌های نادرست دانست و گفت: برخی از مداحان جوان هنگام خواندن نوحه بالا و پایین می‌پرند چنین نوع مداحی کردن اهانت به عزاداری امام حسین(ع) است و این سنت غلط باید برچیده شود.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم به برکت ماه مبارک رمضان آتشی که در کشورهای اسلامی به دست دشمنان اسلام و وهابیت تکفیری روشن شده خاموش شود./س

برچسب ها: قم ، دولت ، جدید ، مسائل ، اخلاقی ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.