تعداد سربازان و کهنه سربازان انگلیسی که در سال 2012 اقدام به خودکشی کردند از تعداد سربازان این کشور که در مدت زمان مشابه در جنگ افغانستان کشته شدند، بیشتر بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه بی‌بی‌سی آمار سربازانی را که در سال 2012 اقدام به خودکشی کردند طبق اطلاعات دریافتی از سازمان آزادی اطلاعات (FoI) و وزارت دفاع انگلیس، 21 نفر اعلام کرد.

بر خلاف آمریکا، دولت انگلیس اطلاعات آماری خودکشی کهنه‌سربازان را ثبت نمی‌کند و از این رو شبکه بی‌بی‌سی در یکی از برنامه‌های خود از همه ماموران بررسی مرگ‌های ناگهانی در انگلیس درخواست کرد اطلاعات خود را در خصوص کهنه‌سربازانی که اقدام به خودکشی کردند، ارائه کنند. طبق این اطلاعات شمار سربازانی که در سال 2012 خودکشی کردند، دست کم 29 نفر بود.

طبق اطلاعات جمع‌آوری شده، شمار کلی سربازان و کهنه سربازان انگلیسی که در سال 2012 خودکشی کردند به دست کم 50 نفر می‌رسد و این در حالی است که شمار تلفات نیروهای انگلیسی در افغانستان 44 نفر بود که 40 نفر آنها در عملیات نظامی کشته شدند.توبی هارندن مجری شبکه بی‌بی‌سی در آغاز برنامه خود به خودداری وزارت دفاع انگلیس از اعلام آمار سربازهایی که اقدام به خودکشی می‌کنند اشاره و اعلام کرد وحشت و ترس از جنگ این افراد را به خودکشی واداشته است.

در بسیاری از سربازان و کهنه سربازانی که خودکشی کردند پیشتر اختلال تنش‌زای ترس از رویداد یا استرس پس از سانحه (post-traumatic stress disorder) تشخیص داده شده بود و در واقع عامل اصلی مرگ این افراد عدم رسیدگی‌ و مراقبت از آنها بوده است.هربرت روانشناس بالینی در این خصوص گفت: «اختلال استرس پس از سانحه به تنهایی عامل خودکشی نیست و در واقع هشداری است که نشان می‌دهد فرد احتیاج به مراقبت دارد. هر چه بیشتر مدت زمان درمان بیماری طول بکشد شرایط پیچیده‌تر خواهد شد. در واقع خودکشی واکنشی طبیعی به اتفاقات شدیدا اضطراب‌آور محسوب می‌شود.»

مرور خاطرات، اضطراب و نگرانی شدید و افسردگی از علائم اصلی بیماری اختلال استرس پس از سانحه هستند، اما ممکن است سال‌ها طول بکشد تا علائم بیماری خود را نشان دهند.منابع نظامی اعلام کردند شما افراد زیر 30 سال که از این بیماری رنج می‌برند در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است. به گفته نیل کاکس از بخش مقابله با اضطراب ، در سال 2000 حدود 160 نفر از سربازان سنین بین 21 تا 30 سال مبتلا به این بیماری در موسسات خیریه تحت درمان قرار گرفتند، اما در سال گذشته این آمار به 370 نفر رسید.

از زمان حمله نیروهای خارجی تحت فرماندهی آمریکا به افغانستان در سال 2001 تا کنون در مجموع 134 هزار و 780 نیروی انگلیسی به این کشور اعزام شده‌اند و این در حالی است که طبق تخمین‌های پژوهشگران آمریکایی، حدود 10 تا 15 درصد از افرادی که در درگیری‌ها نظامی هستند، به اختلال استرس پس از سانحه مبتلا می‌شوند.


برچسب ها: افغانستان ، سرباز ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار