احتمال ابتلا به بيماري هاي عفوني روده اي با سالم سازي سبزي و ميوه و رعايت نکات بهداشتي کاهش پيدا مي کند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي با بيان اين مطلب گفت:بيماري هایي چون اسهال،اسهال خوني،حصبه،وبا جزء بيماري هاي عفوني روده اي به حساب مي آيند که دليل اصلي انتقال آن ها به انسان،استفاده از کودهاي حيواني براي رشد بهتر گياهان و ورود آلودگي سبزي و ميوه کود زده شده با آب و مواد غذايي به بدن است.

نادر نيک پرست افزود:قبل از مصرف هر گونه سبزي يا ميوه خام بايد مراحل ضد عفوني و شستشو به درستي اعمال شود.

وي با اشاره به اینکه پاک سازي،‌انگل زدايي اسيد معده به طور طبيعي با ميکروب هاي مواد غذايي مقابله مي کند و آن ها را از بين مي برد،تصريح کرد:ميزان اسيد معده در افرادي که از داروهاي ضد اسيد استفاده مي کنند،سالمندان و کودان زير 5 سال،کم است و اين افراد بيشتر در معرض بروز بيماري هاي عفوني روده اي منتقله از آب و غذا قرار دارند.

وي مهم ترين علل شيوع عفونت هاي روده اي در فصل گرما علاوه بر سبزي و ميوه آلوده استفاده ازمواد غذايي مانده،حرارت ندادن کافي غذاها،زرده تخم مرغ نيمه پز و آب آلوده عنوان کرد.

وي خاطر نشان کرد:تداوم بيماري هاي روده اي و کاهش ميزان مايعات بدن عوارض شديدي به دنبال دارد و در صورت ابتلا به اين بيماري ها بايد هر چه سريع تر به پزشک مراجعه کرد./س

برچسب ها: سالم ، سازی ، سبزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.