با توجه به وجود پتانسيل مناسب در ميان جوانان دانشگاهي ايجاد تسهيلات لازم براي توسعه بيشتر در پارک هاي علم و فناوري لازم است.

امرالهي، رئيس پارک علم و فناوري يزد در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص بحث پارک و علم و فناوري و رشد علمي در اين زمينه، بايد بگويم نتايج آن يعني تبديل علم به محصول و کالا برعهده شرکت هاي دانش بنيان است چنانچه با يک مقاله نمي‌توان به صنعت دست يافت و بايد تغييراتي در اين عرصه رخ دهد که نهايتا به يک برنامه کسب و کار منتهي شود.

وي افزود: با توسعه اي که در شرکت هاي دانش بنيان شکل گرفته است قوانيني تدبير شده که اين پارک هاي علم و فناوري مي‌توانند موفق عمل کنند تا حمايت از شرکت هاي دانش بنيان شکل گيرد.

امرالهي تصريح کرد: در عرصه توليد علم جايگاه خوبي داريم و هم اکنون اين امکان فراهم است که آن هم کاربردي شود چنانچه کاربردي شدن دانش با مزيت هاي اقتصادي درگير مي شود تا نيازهاي جامعه را رفع کند.

وي اظهار داشت: براي شکل گيري بهتر ارتباط ظرفيت هايي که در دانشگاهها وجود دارد بايد ايده ها فعال شده و طبق برنامه حاصل شده ظرفيت 20 درصد حاصل شود چنانچه در اين مسير پارک ها با تامين منابع اين مسير را هموار مي‌کنند تا نقش پارک ها بهتر شود.

امرالهي در ادامه گفت: پارک هاي علم و فناوري حلقه ارتباط بين دانشگاه و صنعت و نخبگاني که از دانشگاه فارغ التحصيل مي شوند هستند تا ايده و دانش را در پارک به محصول تبديل کند هم اکنون اين پتانسيل در بين جوانها وجود دارد که با ايجاد تسهيلات در پارک هاي علم و فناوري و شرکت هاي دانش بنيان زمينه اي را هر چه بهتر فراهم کنند که فرمايشات رهبر تحقق يابد.

وي در ادامه گفت: پارک هاي علم و فناوري تکميل کننده دانش است و البته با توجه به مقالاتي که در دانشگاهها توسعه دانشجويان و جوانان در عرصه جهاني چاپ مي شود اگر بتوانيم اندوخته علمي را به محصول تبديل کنيم برخي از نتايج در مباحث هوا و فضا و هسته اي تحقق مي يابد و مي‌توانيم در افق 1404 حرف اول منطقه را بيان کنيم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار