رادني شكسپير استاد دانشگاه جاكارتا اندونزي معتقد است اشتباهات خود رژيم صهيونيستي اسرائيل منجر به نابودي اين رژيم خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، رادني شكسپير استاد اقتصاد دانشگاه تريساكتي جاكارتا در اين مقاله با اشاره به اين كه غرور و تكبر در كنار جنون منجر به ارتكاب اشتباهات خطرناك و نهايتا سقوط و سرنگوني مي شود نوشت: وضعيت براي اسرائيل بسيار بدتر از اين است. تفرعن، همان غرور و تکبر بسيار زياد است .تكبر با نبود تواضع آغاز مي‌شود.پس از آن  حساب بيش از اندازه روي قدرت و توانايي‌هاي خود است و به دنبال آن عدم تماس با واقعيت مي‌آيد. در مرحله پاياني نيز جنون ديوانه وار است که بدون ترديد براي ديگران خطرناک است اما در عين حال، منجر به اشتباهي مهلك مي‌شود که سقوط و اضمحلال را در پي دارد.

 اسرائيل در آغاز جنون قرار دارد و به دنبال راه هاي جديد براي ارتكاب اشتباهات كشنده است. براي مثال،اسرائيل به سوريه حمله مي كند.شكي نيست كه اين اقدام دوستان و نزديكان نتانياهو را به هيجان  ديوانگي شادي فرومي برد.  با اين وجود روسيه متعهد است از سوريه دفاع كند و صدها فروند موشك دفاعي اس300 را براي اين كار تدارك ديده است.علاوه بر اين ،بسياري از موشك هاي قدرتمند ضد ناو روسي در سواحل سوريه به طور سري مستقر هستند و بدون شك ناوگان روسيه از جمله ضد زير دريايي هاي آن در مديترانه حضور دارند.

 حضور ضدزير دريايي هاي روسي در مديترانه بسيار مهم است زيرا زيردريايي هاي« دلفين» اسرائيل مجهز به موشك هاي هسته اي هستند.گفته مي شود در اوايل ماه مه رژيم اسرائيل يكي از زير دريايي هاي دلفين خود را از دست داد،اگر اين رژيم با روسيه وارد چالش شود ممكن است تعداد بيشتري از آنها را از دست بدهد.

چالش هسته اي با روسيه به هيچ وجه كار معقولي نيست.اگر نتانياهوي مغرور با روسيه دست و پنجه نرم كند، مي توانيم پيش بيني كنيم نه تنها شاهد غرق شدن تعدادي زير دريايي دلفين خواهيم بود بلكه موجوديت اسرائيل هم مورد ترديد قرار خواهد گرفت.

اكنون تصور كنيد كه اگر نتانياهو آرزوي خود در حمله ناگهاني به ايران را اجرا كند چه اتفاقي خواهد افتاد.

ايران «غزۀ ناتوان» نيست، فارغ از مسائل نظامي، حمله به ايران به احتمال فراوان  منجر به اقدامات نظامي گسترده و تغييرات سياسي وسيع از جمله سرنگوني دوستان منطقه اي امريكا و اسرائيل خواهد شد.

در نگاهي وسيعتر، احمدي نژاد عنوان كرده است كه غرب اسرائيل را به وجود آورده تا بر منطقه تسلط پيدا كند.بله، اما قدرت اقتصادي غرب در حال افول است، درست مانند اقتدار سياسي امريكا،بهتر است اسرائيل بيدار شود و چشم خود را به روي اين حقيقت باز كند كه امريكا در كل خاورميانه منفور است(درست مانند اسرائيل) و واين اين تنفرخود را نشان خواهد داد و منجر اقدامات موثر خواهد شد.

جدا از اين، اين مسئله در مورد بيداري اسلامي نيز صدق مي‌کند. در حال حاضر، بيداري اسلامي در پيدا کردن مسيري مستقل براي حرکت رو به جلو مشكلاتي دارد. به عنوان مثال در مصر مشکلاتي وجود دارد اما در آينده، مصر نيز در بين کشورهايي خواهد بود که مصمم به پايان اشغال فلسطين و قدس هستند.

تناقضات عميقي در سياست‌هاي صهيونيسم وجود دارد. نتانياهو، در حال ورود به اين به اصطلاح «مذاکراتي» است که هدف  نهايي آن شکست فلسطينيان است. اگر وي موفق به انجام اين کار هم نشود،آن وقت هرگونه مصالحه ناچيز  در اين مذاکرات ، به سرعت  بوسيله يک همه پرسي ابطال مي‌شود. 

اما جهان در حال آگاه شدن از اين حقيقت گريز ناپذير است که اسرائيل يک رژيم نژاد پرست است وشروع  به نسل کشي خزنده فلسطينيان كرده است؛ اسرائيلي که در بهترين حالت به دنبال«بانتوستان»* کردن مناطق فلسطيني نشين است؛يعني ايجاد مناطق فلسطيني نشيني که درآمد، اقتصاد و امور اجتماعي، خارجي و نظامي آن تحت کنترل اسرائيل است و بهترين توصيف براي آن مناطق زاغه نشين است. (*بانتوستان به مناطق سياه پوست نشين آفريقاي جنوبي در دوران آپارتايد گفته مي‌شود)

اما جهان به آفريقاي جنوبي تحت کنترل سفيد پوستان تاخت و نشانه‌هاي ارزشمندي وجود دارد که به زودي در مورد اسرائيل صهيونيست هم همينطور خواهد شد. تا امروز، امريکا و اروپا به اسرائيل براي ارتكاب  اقدامات بي‌رحمانه، جنايات جنگي و نسل کشي خزنده چك سفيد داده اند(موافقت کامل خود را نشان داده اند). اما بعيد است اين روند ادامه داشته باشد زيرابه خاطر داريم كه تقريبا تمام کشورهاي جهان راي به عضويت فلسطين در سازمان ملل دادند. ( رايي که امريکايي‌ها و اسرائيلي‌ها را به فرياد واداشت) 

اصطلاحي داريم که به آن مي‌گويند پا را از گليم خود درازتر کردن و ظاهرا اين کار براي اسرائيل و امريکا تبديل به يک عادت شده است. حتي مي‌گويند هنري کيسينجر گفته است که اسرائيل تا ده سال آينده وجود نخواهد داشت.

 اين استاد دانشگاه در پايان مي نويسد، مطمئن باشید - يک روز نه چندان دور- صهيونيست‌ها دست به آن اشتباه مهلك خواهند زد وپس از آن قدس آزاد خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار