انديشکده بروکينگز:

نگاه مطبوعات جهان به رئيس جمهور منتخب ايران

مرکز مطالعاتي بروکينگز در آمريکا اعلام کرد، در حاليکه امروز و فردا مراسم تنفيذ و تحليف رئيس جمهور منتخب ايران برگزار مي شود، بسياري از مطبوعات جهان حسن روحاني را در صدر اخبار خود قرار داده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي انديشکده بروکينگز آمريکا امروز در مقاله‌اي به قلم مهران اعتباري، دستيار ارشد پژوهش در مرکز سابانِ اين انديشکده براي مطالعاتِ سياستگذاري خاورميانه (غرب آسيا و شمال آفريقا) نوشت، در حالي که ما منتظر مراسم تحليفِ حسن روحاني در روز يکشنبه به عنوان رياست جمهوري جديد ايران هستيم، بسياري از رسانه‌ها و روزنامه‌هاي اينترنتي و همچنين نشريات و مطبوعات مختلفِ غير اينترنتي،‌ تحليل هايي را در خصوص وي منتشر کرده اند.

مثلاً در نشريه آتلانتيک، رابين رايت استدلال آورده است که مهم‌ترين اولويت روحاني، مسئله اقتصاد ايران خواهد بود.

همچنين گونزالس اسفندياري، در «راديو آزاد اروپا» با چند کارشناس درباره آغاز دوران رياست جمهوري حسن روحاني مصاحبه کرد. 

از سوي ديگر، برنامه بي بي سي تودي به مسئله‌اي کاملاً متفاوت پرداخت. اين منبع، به دوران تحصيلات عالي روحاني در دانشگاه کالِدونيانِ گلاسکو اشاره کرد و تصاويري از دريافت مدرک دکتري توسط روحاني در اسکاتلند منتشر کرد. 

اسکات پترسون در روزنامه کريستين ساينس مانيتور تأکيد کرد که بايد به هشت سال رياست جمهوري محمود احمدي نژاد نظر افکنيم.

منور خلج در روزنامه فايننشال تايمز نوشت، چه چشم‌اندازي براي احمدي نژاد متصور است و اقدامات بعدي او پس از پايان دو دوره رياست جمهوري‌اش چه خواهد بود؟ 

مهران اعتباري در خاتمه افزود، برخي از خبرگزاري‌هاي بين‌المللي و روزنامه‌هاي ديگر در جهان نيز به موضوعاتي از قبيل مسئله هسته‌اي، مسائل اجتماعي و همچنين امور هنري در ايران پرداختند و تلاش کردند پيش‌بيني کنند، سياست‌هاي دولت حسن روحاني چه خواهد بود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار