علي رغم تحريم هاي جديد امريکا قيمت نفت ايران با پيشتاري در بازارهاي جهاني بشکه اي به قيمت 107 دلار به فروش مي رسد.

رضا پديدار رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه قيمت هر بشکه نفت سبک ايران در مرز 107 دلار خريد و فروش مي رسد افزود: نفت سنگين ايران نيز در بازارهاي بين اللملي به قيمت 102 ئلار و 78 سنت به فروش مي رسد.

وي تصريح کرد: نفت سبک امريکا WTI به قيمت 106 دلارو 94 سنت و ميانگين سبد وزني اوپک به قيمت 105 دلار و 97 سنت در بازار مورد معامله قرار مي گيرد.

پديدار خاطرنشان کرد: نفت برنت درياي شمال به قيمت 108 دلار و 85 سنت دادو ستد شد.
رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت، گفت: عوامل زيادي از جمله افزايش تقاضاي نفت در کشورهاي آسيايي و اروپايي و نيز افزايش تحريم بر عليه ايران باعث شد که قيمت نفت در چند روز اخير روند صعودي بخود بگيرد و پيش بيني مي شود اين روند بصورت شيب ملايم ادامه پيدا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از رویترز، در حالی که آمارها در مورد میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا پایین تر از حد انتظار بود و خوش بینی اقتصادی را که در طی این جلسه موجب افزایش قیمت نفت برنت به بالاترین میزان در 4 ماه گذشته شده بود را کاهش داد، قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه کاهش یافت.

بر اساس اعلام سازمان کار آمریکا، کارفرمایان آمریکایی در ماه جولای روند استخدام را کاهش دادند و تعداد موقعیت های شغلی در بخش غیر کشاورزی 162 هزار مورد افزایش یافت که کمتر از میزان پیش بینی شده 184 هزار موقعیت شغلی بر اساس نظرسنجی رویترز بود.

این رقم ناامید کننده موجب شد که بسیاری از سرمایه گذاران نفتی پس از افزایش قیمت های قابل توجه در دو روز قبلی، سفته های خود را بفروشند.

باب یاوگر تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ما همچنان به لحاظ تاریخی نفت را با قیمت بالایی خرید و فروش می کنیم. من تعجب نمی کردم اگر ما به قیمت 110 دلار در هر بشکه می رسیدیم، هرچند که امروز این اتفاق نیفتاد.»

قیمت نفت خام آمریکا دیروز با 95 سنت کاهش به 106 دلار و 94 سنت در هر بشکه رسید. به رغم کاهش قیمت روز جمعه، شاخص نفت خام آمریکا هفته گذشته را با 2.1 درصد رشد قیمت به پایان برد.

قیمت نفت برنت نیز پس از رسیدن به قیمت 110 دلار و 9 سنتی که بالاترین قیمت از روز سوم آوریل تاکنون بود، در پایان معاملات روز جمعه با 59 سنت کاهش به 108 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت نیز پس از دو هفته کاهش قیمت، هفته گذشته را با 1.66 درصد(1.77 دلار) رشد قیمت به پایان برد.

قیمت بنزین نیز با 3.5 سنت کاهش به حدود 2.99 دلار در هر گالون رسید.

در طی دو جلسه قبلی و پس از انتشار امارهای امیدوار کننده اقتصادی از میزان تولید آمریکا در ماه جولای، آمارهای بهتر در زمینه عملکرد کارخانجات اروپایی و آمارهای صنعتی فراتر از حد انتظار چین، قیمت ها در بازار انرژی افزایش قابل توجهی را تجربه کردند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، افزایش ، برنت ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار