جشنواره فيلم هاي مستند شبكه 4 اين هفته مستندهايي با موضوع فرهنگ و هنر را به نمايش در مي آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ « فرش پرنده»،«خاك حافظه»،« همراه باد در دل تنهايي كوير»، « پوت »،«باد صبا» و « در جست‌وجوي پلنگ ايراني » عناوين فيلم هاي مستندي هستند كه از 12 تا 17 تير به روي آنتن شبكه چهار سيما خواهد رفت.
 
كارگرداني مستند «فرش پرنده» را ژوان ماريوگرلو كارگردان صاحب نام پرتغالي برعهده دارد . فرش ايراني در اين فيلم به عنوان يك هنر ناب معرفي شده است.
 
همچنين در خلال اين فيلم شاهد تاثير گذاري فرش ايران بر روند روبه رشد هنر اروپا در دوران رنسانس خواهيم بود.
«خاك حافظه» به كارگرداني مسعود اميني تيراني، به موضوع تاريخ طراحي، شكل و نقوش روي سفال‏‌ها از دوران پيش از تاريخ تا زمان حاضر و بررسي تغييرات اين نقوش در طول تاريخ مي‏‌پردازد.
 
«همراه باد در دل تنهايي كوير»به كارگرداني منوچهر طياب  كويرهاي ايران را معرفي مي‌كند.
 
«پوت» به كارگرداني الهام اسدي روند سنتي و اصيل شكل گيري قاليهاي دستباف ايراني از پشم‌چيني و نخ‌ريسي و رنگ‌رزي تا قالي‌بافي و پرداختِ قالي‌هاي دست‌بافتِ ايراني را مرور مي‌كند.
 
مستند «باد صبا» فيلمي از آلبر لاموريس است. اين مستند  چهار گوشه ايران را زير پا مي‌گذارد و بيننده همراه با باد در اين سفر، نماهاي بكر و اصيلي ازجاي جاي ايران را  مي‌بيند. اين فيلم نامزد دريافتِ جايزه اسكارِ بهترين فيلمِ بلند مستند درپنجاه‌ويكمين دوره جوايزِ آكادمي شده است.
 
«در جست‌وجوي پلنگ ايراني» فيلمي از فتح‌الله اميري،گوشه‌هايي از زندگي پلنگ ايراني از جمله رفتار پلنگ در تعيين قلمرو، و تعقيب مارال ها را به تصوير مي كشد. اين فيلم برنده سيمرغ بهترين فيلمِ مستند از سي‌امين جشنوار? فيلم فجرشده است.
 
جشنواره فيلم هاي مستند شبكه 4 هر روز يك اثر ديدني از سينماي مستند را در ايام تابستان از شنبه تا پنجشنبه ساعت 14:00 به نمايش مي گذارد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار