مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: هر اندازه به قرآن نزدیک شویم جامعه و خانواده‌های ایرانی هم با شیوه بهتری اداره خواهند شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام شوذب شیری جمعه شب در محفل انس با قرآن و تجلیل از برترین‌های نخستین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم اظهار داشت: بر اساس روایتی از امام علی(ع) هر کشاورزی در کشت و کار خود گرفتار می‌شود مگر آن کس که در زمین قرآن به کشت محصول پرداخته باشد و شخصی که با قرآن مأنوس باشد در روز قیامت مورد شفاعت قرار می‌گیرد.

وی افزود: حضرت محمد (ص) هم در روایتی می‌فرمایند اگر می‌خواهید سعادت محشور شدن با شهدا را داشته باشید و در روز قیامت نجات یابید به قرآن پناهنده شوید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه افتخار این سازمان فعالیت در عرصه‌های قرآنی است گفت: تا سال گذشته سازمان اوقاف و ادارات کل آن تنها در بخش مسابقات قرآنی فعالیت می‌کردند، اما امسال شاهد اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم نیز هستیم.

این مسئول ادامه داد: سهمیه استان قم در این طرح 4 هزار نفر بود، اما پس از شروع بیش از 6400 نفر در کلاس‌ها شرکت کردند؛ اگر برنامه‌ریزی بهتری صورت می‌گرفت شاید استقبال مردمی هم بیشتر می‌شد.

وی با اشاره به نورانیت ویژه‌ای که بقاع متبرکه امامزادگان دارند گفت: این نورانیت بر مجموعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی هم اثر می‌گذارند و به آنها قداست می‌بخشند، زیرا آن بزرگواران در زمان حیاتشان هم همینگونه رفتار می‌کردند و مقبره آنها هم امروز زیارتگاه فرشتگان الهی است.

این مسئول تاکید کرد: برکاتی که به خانه‌های مومنان می‌رسد به واسطه قرآن است و این کتاب آسمانی به حاملان و عاملان به خود نورانیت می‌دهد./ع

برچسب ها: قم ، تربیت ، قرآن ، ارتقا ، کیفی ، اداره ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.