به دلیل اهمیت ویزیت پایه مبلغ آن را خودمان از طریق 2000 میلیارد تومان اختصاص می یافته به این طرح پرداخت کنیم.

 دکتر رخشانی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت پرداختی به پزشکان خانواده گفت: پزشک خانواده به دنبال انجام بسیاری از کارها در قالب پزشک خانواده است که یکی از این کارها ویزیت پایه است.

 وی اظهار داشت: شروع کار ما به این شکل است که اطلاعات اولیه سلامتی تعداد 2500 نفر را که اعضای یک خانواده هستند، در پرونده سلامت الکترونیک آنها تکمیل کنیم.

 وی در ادامه افزود: در زمانی  که طرح پزشک خانواده را شروع  کردیم و تا قبل از  ورود به سال جدید برای حدود 540  هزار نفر ویزیت پایه انجام شده است و در اردیبهشت سال جاری در حدود بالای یک  میلیون ویزیت پایه انجام شده است.

رخشانی با بیان اینکه ویزیت پایه جزء اصول ماست گفت: هدف ما این است که بدانیم از جمعیتی  که در طرح پزشک خانواده شرکت می کنند افراد مبتلا به فشار خون، دیابت و یا مشکلات قلبی عروقی را شناسایی کرده و برنامه مراقبت را برای آنها در راس برنامه  ها قرار دهیم.

 وی همچنین در خصوص  مراقبت های این افراد گفت: هدف ما این است که بدانیم  از افراد شرکت کننده در این طرح چه تعداد جوان، سالمند، مادر باردار داریم و این اتفاق در صورتی رخ می دهد و ما می توانیم شاخص هایمان را براساس برنامه پزشک خانواده تغییر دهیم که در ابتدای امر اطلاعات اولیه پایه جمعیت تحت پوشش پزشک را بدانیم و براساس آن می توانیم  کار درست را ارزیابی کنیم.

 وی همچنین افزود: به عنوان مثال هدف این است  که اگر در جمعیت 2500 نفری تحت پوشش پزشک 40 نفر از افراد مبتلا به فشار خون هستند این تعداد افزایش پیدا نکند و افرادی که در معرض خطر هستند آموزش های لازم را ببینند تا از ابتلای آنها به این بیماری ها جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت ویزیت پایه، پرداخت های مربوط به ویزیت پایه را خودمان انجام می دهیم و از طریق وزارت بهداشت و از محل 2000 میلیارد تومان اختصاص  یافته و به ازای دو ویزیت پایه ای که پزشکان خصوصی انجام می دهند به میزان 7000 تومان پرداخت هزینه  خواهیم داشت./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار