خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین از استقرار نیروهای امنیتی در اطراف میدان رابعه العدویه در قاهره خبر داد و اعلام کرد احتمال درگیری وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران محمد العارف از قاهره گزارش داد: فضای حاکم در بین تحصن‌کنندگان در میدان رابعه العدویه و میدان النهضه در قاهره شکننده است، به گونه ای که این دو میدان اکنون آبستن حوادث است، به ویژه اینکه شمار زیادی از نیروهای امنیتی در اطراف رابعه العدویه مستقر شده اند.وی گفت: نیروهای امنیتی به منظور اجرای طرحی مستقر شده اند که وزارت کشور مصر آماده کرده است. وزارت کشور بر اساس این طرح با بلندگو و توزیع بیانیه از تحصن کنندگان می خواهد میدان رابعه العدویه را ترک کنند.

محمد العارف افزود: منابع امنیتی اعلام کردند وزارت کشور دو روز به درخواست های هشدارآمیز از تحصن کنندگان ادامه خواهد داد و پس از آن خودروهای آب‌پاش برای متفرق کردن تحصن کنندگان وارد عمل خواهند شد. پس از آن، نیروهای امنیتی از گاز اشک آور استفاده خواهند کرد. اگر نیروهای تحصن کننده به طرف نیروهای امنیتی تیراندازی کنند، نیروهای امنیتی واکنش نشان خواهند داد و تیراندازی خواهند کرد.

محمد العارف درباره آماده سازی زمینه برای تجمع امروز طرفداران اخوان المسلمین نیز گفت: کمیته های مردمی برای حمایت از حامیان محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر، به ویژه در میدان رابعه العدویه تشکیل شده است. موانعی آهنی ،کیسه های شنی و موانع سیمانی در اطراف میدان رابعه العدویه قرار داده شده است. شمار تحصن کنندگان اندک است و شماری نیز در راه رسیدن به میدان هستند. وی افزود: در میدان النهضه، عصر دیروز تقریباً ده اتوبوس در حال انتقال شماری از تحصن کنندگان در این میدان بود و این نشان دهنده انصراف تحصن کنندگان در میدان از تحصن بود که علت آن نیز هراس از حمله نیروهای امنیتی است. نیروهای امنیتی امنیت محیط پیرامونی این دو میدان را برقرار کرده اند.


برچسب ها: استقرار ، امنیتی ، میدان ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار