امام جمعه رودهن گفت : بنابراین نقش علما جدا از مردم نیست ولی همه باید قبول داشته باشیم که در طول تاریخ اسلام و تشیع بزرگترین خدمت به افکار عمومی و اندیشه مردم را برای استقلال مردم و مبارزه با کفر و استبدادعلمای دینی ما در طول تاریخ داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران رودهن گفت:سینما و تلویزیون در بیان و معرفی جامعه روحانیت زحمات زیادی کشیده اندو مباحث زیادی از شخصیت های علمی و حوزوی ما در این قالب ها بیان شده است ما علما را جدا از بدنه جامعه نمی دانیم .

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد :علما و بزرگان و اندیشمندان ما از بطن جامعه هستند و از این بزرگان می توان به امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدایی مانند شهید بهشتی و مطهری و سایر بزرگانی که در عصر حاضر فعالیت داشتند و درطول تاریخ با فعالیت هایی که انجام می دادند از جامعه و ملت جدا نبودند.

امام جمعه رودهن اضافه کرد: بنابراین نقش علما جدا از مردم نیست ولی همه باید قبول داشته باشیم که در طول تاریخ اسلام و تشیع بزرگترین خدمت به افکار عمومی و اندیشه مردم را برای استقلال مردم و مبارزه با کفر و استبدادعلمای دینی ما در طول تاریخ داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی خاطر نشان کرد: از زمان مرحوم شیخ صدوق گرفته تا زمان شیخ طوسی و علمای دیگری که در طول تاریخ فعالیت داشتند و فقهای بزرگ شیعه تلاش های فراوانی انجام داده اند و سعی داشتند تا دین مردم و معنویت را در جامعه حفظ کرده و تقابل شدیدی با دشمان و استکبار و زیاده خواها ن داشته باشند تا امروز که در قرن حاضر شخصیتی مثل حضرت امام خمینی (ره)می آید ./س


برچسب ها: علما ، مردم ، حوزوی ، جامعه ، بهشتی ، مطهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.